Thursday, January 14, 2010

Ruang idaman suri, jom cuci mata lagi


Teks: Masayu Ahmad

Ini juga bagi saya ruangan yang perlu diambil perhatian dan sangat penting untuk mengekalkan ruang rumah bersih dan kemas. Jika kita lihat di negara-negara luar, mempunyai mesin pengering adalah satu kemestian. Tetapi di Malaysia yang beriklim panas, hujan sekali sekala, masih menggunakan sinaran matahari untuk mengeringkan kain-kain.



Secara praktikal saya merasakan ruangan ini adalah satu ruang yang perlu diambil perhatian jika mahu urus rumah dengan lebih cepat. Kita mahukan mesin yang boleh memberi penjimat masa semaksima yang boleh. Jika biasa urus kain-kain kotor, kumpul, basuh, jemur, asing, lipat dan kemas. Berapa proses yang kita lakukan sepanjang hari tanpa henti, tetapi tidak pula habis-habis kerjanya.


Jadi ini adalah pembantu jimat masa yang paling praktikal hanya urus dalam masa 1 jam jika sudah pakar. Satu jam sahaja, untuk memastikan segalanya tenang, ceria dan kemas sentiasa. Saya juga masih meningkatkan ilmu kemahiran ini.

Ada tiga ruang untuk setiap wanita di Malaysia, satu ruang mesin basuh, satu ruang jemur, satu ruang timbunan kain yang perlu diurus sebelum disimpan di kabinet pakaian. Betapa saya perlu juga meningkatkan kemahiran ini jika tidak mahu rumah bersepah-sepah denga timbunan pakaiayang tidak pernah habis.

Pilihan 1



Pilihan 2



Pilihan 3


Pilihan 4


Pilihan 5


Pilihan 6

No comments:

There was an error in this gadget

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin