Wednesday, January 6, 2010

Mendalami bidang tuisyen


Teks: Masayu Ahmad

Tuisyen boleh dikategorikan daripada bidang pendidikan. Ramai surirumah yang mempunyai diploma, ijazah mahupun master masih buntu untuk mencari jenis pendapatan yang sesuai walaupun berada di rumah. Tidak semua individu mempunyai nilai-nilai seorang pendidik.

Buat duit dengan tuisyen

Tuisyen mempunyai pasaran dan permintaan yang sentiasa ada dan berkembang. Anda perlu mengambil peluang ini untuk menambah pendapatan dengan cara sendiri. Sama ada bergelar guru tuisyen peribadi, menjadikan sebagai kerja sambilan atau membuka pusat tuisyen sendiri.

http://www.bengkeltuisyen.com/

Seminar untuk usahawan dan bakal tenaga pengajar tuisyen ini dikendalikan oleh Osman Affan, seorang usahawan tuisyen dan penulis buku. Kepakaran yang dimilikinya kini boleh dikongsi dengan mereka yang mahu mencari pendapatan sambilan dan sepenuh masa dalam bidang tuisyen.

Penyertaan masih lagi dibuka untuk kursus pengajar tuisyen pada 20 Disember 2009. Jadi bagi anda yang berminat bolehlah melayari laman web beliau:

http://www.motivasibelajar.com/

2 comments:

Pija Madzlan said...

cuma sesetgh ibubapa tak hantar kat tpt tuisyen yang gurunya tidak mengajar di sekolah... saya pernah jadi guru tuisyen sekejap...tapi saya bg percuma sbb kesian dkt budak2 kat situ...

Masayu Ahmad said...

mungkin ada faktor yang menjadikan ibu bapa kurang berminat

kurang pengalaman

kurang latihan

kurang kepakaran

boleh belajar dari mereka yang benar mahir, bagaimana cara menjadi guru tuisyen yang diingini ibu bapa ;D, hanya pandangan saya sahaja

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin