Saturday, December 5, 2009

Hujung minggu yang damai



Teks: Masayu Ahmad
Foto:http://img2.visualizeus.com/thumbs/08/11/04

Salam sayang buat teman dan pembaca budiman. Hari minggu yang sungguh menyegarkan. Cuaca yang agak mendung, namun masih ada tempias haba dari sinar matahari pagi, moga membantu jemuran kering.

Kicau burung masih lagi terdengar-dengar di hujung telinga, walau sudah menjengah tengahari. Hari ini saya masak bihun goreng biasa sahaja.

Tidak mahu memikirkan kerja lagi, memandangkan banyak kerja rumah perlu diselesaikan. Insya-Allah menjelang tengahari akan bergerak ke Subang. Ziarah ke rumah adik yang sudah berpindah ke rumah baru. Juga perbincangan beberapa urusan kerja yang masih lagi belum saya selesaikan.

Adik saya aka sere, hanya bekerja di rumah, selain menawarkan perkhidmatan membuat laman web beliau juga pengasas laman web salam pantai timur. Di situ banyak artikel berkenaan negeri Kelantan dan Komuniti Cik Siti Wan Kembang. Jadinya jika anda ore kelate bolehlah jengah ke sana.

http://salampantaitimur.com/

Daripada segi tekninal pasal It dan sebagainya saya sememangnya mendapat sokongan daripada en.suami dan sere. Selain itu beliau(sere) juga menjaga domain, hosting, saya dan urusan yang berkaitan sewaktu dengannya.

En. Suami banyak membantu sokongan IT di rumah. Jika ada perkara yang saya boleh buat, saya akan meneroka sendiri. Jika sukar, saya minta sahaja bantuan pakar. Tumpuan saya hanya kerja dan skop saya sahaja. Tidaklah nanti terlalu banyak perkara mahu difikirkan dalam satu masa.



Tengahari ini kami akan makan di sana, di samping menziarah. Kanak-kanak riang sangat seronok kalau mahu ke rumah Pok Ngoh mereka. Semua dah siap-siap tu. Tinggal saya sahaja masih belum bersiap.

Saya juga akan lebih kerap memasukkan artikel ke blog satu lagi.

www.masayuahmad.blogspot.com (Panduan Kesihatan & Kecantikan)

Jemput ke sana juga ya.

Laman web rasmi saya dalam proses penambahbaikan buat masa ini (www.masayu-ahmad.com)

Semoga ceria di hujung minggu bersama keluarga

The longer you wait to decide what you want to do, the more time you’re wasting. Its up to you to want something so badly that your passion shows through your actions. Your actions, not your words will do the shouting for you – Derek Jeter (pro baseball player)

2 comments:

Pija Madzlan said...

apa beza ya blog berbayar dengan tidak?? tertanya2 saya....

Masayu Ahmad said...

jawapan siti ni ada di laman web irfan..

cuba ke sana, ada jawapan utk soalan ini

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin