Saturday, December 5, 2009

Mabuk maklumat

Teks: Masayu Ahmad






Saya mengalami keadaan mabuk maklumat. Capaian kelajuan streamyx sangat mengembirakan hati saya. Seperti pengantin baru yang tidak mahu keluar bilik, layaknya. Atau orang yang tidak makan setahun. Jika dah mengadap sudah tidak mahu buat kerja lain. Banyak kerja rumah masih tertangguh gara-gara mabuk maklumat.



Saya sukakan situasi ini. Inilah syurga saya. Tetapi perlu bangun daripada tempat duduk. Banyak perkara perlu diselesaikan dan masih tertangguh. Masih banyak buku kena khatam dan hadam. Tak keman-mana pun tidak mengapa.

Buat peserta peraduan, harap bersabar ya, artikel peraduan yang anda sudah sertai akan saya masukkan dari masa ke semasa.

Salam penuh kasih sayang

Michael Dell – CEO Dell Computer

‘Fall seven times, stand up eight. The bamboo that bends is stronger than the oak that resists’

5 comments:

Ummi Hanie said...

Salam kak masayu..
itulah situasi saya sejak 2 tahun yg lalu sampai sekarang..
mabuk internet+mabuk maklumat!
sampai nak tahap ape nk panggil tu yer..overloaded la lebih kurang..
ebook berlambak2 dlm lappy ni..kena revise dan revise..

ciketon fazya said...

kak ada peraduan lain kah selain yang hari tu?..

p/s : ni mabuk peraduan...:p

Masayu Ahmad said...

Ummi Hanie

mabuk maklumat ni ubat paling mujarab bagi yang kaki buku

overloaded, pandai-pandailah pilih yg mana sesuai untuk kit

fazya

insya-allah, habis je peraduan ini peraduan lain akan menyusul

kakchik said...

assalamualaikum masayu.

huhu... kakchik memang suka kalau mabuk maklumat macam tu. samalah kita, sehari suntuk dok depan skrin empatsegi ni tak jadi hal tapi almaklum kita ada amanah lain, kena juga selesaikan. elok selesai, duduk balik kat kerusi ni.

Masayu Ahmad said...

Kak Chik

wasalam,

itulah kak chik, anak-anak sudah bagi isyarat lapar, sudah tak tahu nk masak apa, saya pecut sekejap tadi beli lekor..

sudah goreng dan bertambah pula..

semua sudah elok je buat hal masing2 sebab sudah kenyang, barulah boleh duduk, kalau tak ada saja yang menganggu

There was an error in this gadget

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin