Wednesday, December 9, 2009

Jom Sertai ! Buku Inspirasi Contest

SILA SKROL KE BAWAH UNTUK ENTRI TERBARU

Assalamualaikum w.b.t

Sempena genap 1 tahun saya berada di rumah, saya ingin berkongsi inspirasi dan motivasi bagi pengikut dan pembaca blog ini.

Syarat-syarat

1.Anda perlulah menjadi follower blog ini
2.Pautan blog naufal di blog anda
3.Letakkan buku pilihan/contest di side bar blog anda
4.Siarkan entri berkenaan contest ini di blog anda dan pautan contest ini
5.Tarikh tutup: 10 Disember 2009 Pengumuman 15 Disember 2009
6.Buku pilihan adalah berdasarkan kesesuaian jawapan anda.
7.Terbuka kepada wanita/pelajar/lelaki (jika mahu hadiahkan kepada isteri)
8.Sila nyatakan/tinggalkan komen untuk mudah saya menjejaki anda

Kategori Buku : 2 Pemenang (Kesungguhan & Komitmen)
Kategori Penghargaan: 10 pemenang (Blogger terpilih yang layak untuk dimasukkan dalam artikel)

Keahlian yang lain secara automatik layak dan akan dipilih berdasarkan kesesuaian.

Anda layak

1.Pautan blog anda ke blog ini
2.Sekiranya anda melakukan bisnes online ataupun konvensional, anda layak untuk ditemuramah. Artikel berkenaan bisnes anda akan dimasukkan dalam mana-mana laman web, blog, buku atau ebook.

Jawab soalan mudah berikut:

1.Apakah status anda kini?

a.Wanita bekerjaya
b.Wanita bekerja dari rumah (WAHM)
c.Surirumah sepenuh masa (SAHM)
d.Bisnes atau bekerja sendiri (SOHO)
e.Wanita bekerjaya mempunyai pendapatan sampingan/sambilan (Nyatakan)
f.Pelajar

2.Apakah impian anda pada masa hadapan?
Contohnya:

1.Mahu berada di rumah dan menjana pendapatan. Mahu menjadikan bidang jahitan sebagai sumber pendapatan, ingin menjadi tenaga pengajar kelas jahitan dan mempunyai butik sendiri.

2.Mahu sukses sebagai wanita bekerjaya dan mampu mengimbangi urusan keluarga dan kerjaya, bla,bla,bla.


Anda akan memiliki mana-mana buku inspirasi berikut:

Pilihan 1



Pilihan 2



Pilihan 3



Nota: Setiap peserta yang sudah pun menyiarkan entri berkenaan peraduan ini sila nyatakan di sini. Terima kasih.

42 comments:

AziE-rAh said...

Salam, blh saya join jugak? Ni link nyer...
http://mawar-ayu.blogspot.com/2009/11/buku-inspirasi-contest.html

Masayu Ahmad said...

AziE-rAh

Salam kembali, nanti saya jejak.

Wan Anie said...

nak join jugak... tunggu...

Masayu Ahmad said...

Wan Anie

Salam kenal, ok saya tunggu. ;D

Nurshahfamily said...

salam, nur nak tanye la.... nur nak join contest nie, tapi nak kepastian status nur dulu hehehe .. nur surirumah sepenuh masa dlm masa yg sama nur ade niaga kecil2 secara online... so nur ni tergolong WAHM @ SAHM? tq

Masayu Ahmad said...

NurShahFamily

Salam Nur,

Soho pun boleh WAHM pun boleh,

SAHM- stay at home mama,
Hanya suri rumah sepenuh masa, jaga anak dan urus keluarga sahaja.

ciketon fazya said...

salam puan, saya nak join...^_^

ni entrynya ya..
http://fazya.blogspot.com/2009/11/buat-duit-dengan-blog.html

Masayu Ahmad said...

ciketon fazya

Salam,

Ok nanti saya jejak ye,,

Bagus fazya muda-muda sudah mula buat perancangan. Calon yang sesuai untuk jadi suri rumah ;D

Siapa yang belum ada calon, inilah calon yang sesuai untuk bekeluarga. (Jangan marah ye, Kak Mas gurau je)

Nurshahfamily said...

salam, nur nak gak join hehehehe
ni linknye yer : http://nurshahfamily.blogspot.com/2009/11/buku-inspirasi-contest.html

jgn lupe singgah yer...
kalau ade yg kurang brth yer. tqvm

MamaRaisya a.k.a Lisa said...

Salam...saya dh join...sila2 ler lawat blog saya
http://erynaraisya.blogspot.com/2009/11/buku-inspirasi-contest.html

Wan Anie said...

Salam...

Saya dah siapkan entry nya..

http://tintacomellote.blogspot.com/2009/11/entry-kali-ini-dibuat-khas-untuk.html

::Putri Naza:: said...

salam tuan rumah,

nak tinggalkan jejak
sy telah join contest tuan rumah
singgah laa link saya
di http://pu3zdini.blogspot.com/2009/11/buku-inspirasi-contest.html

MamaRaisya a.k.a Lisa said...

dah join....
http://erynaraisya.blogspot.com/2009/11/buku-inspirasi-contest.html

Masayu Ahmad said...

LiesaVsMrsKhusairi -Peserta 7

Salam liesa, terima kasih, nanti saya jejak. Orang Kelate ye.

Wan Anie said- Peserta 8

salam,
Ok, nanti saya ke sana, nantikan entri dan pautan di blog ini ya

Bisnes online Wan Anie menarik hati saya.

:: PU3'z :: Peserta 9

Salam dan terima kasih sudi menyertai contest ini.

Insya-allah jika ada rezeki adalah lah tu peluang tinggal di rumah bersama anda. Jangan putus asa

Ummi Hanie said...

Salam Puan Masayu ,

ini link penyertaan saya ya , silalah terjah ...

http://ummi-hanie.blogspot.com/2009/11/buku-inspirasi-contest.html

terima kasih !

Masayu Ahmad said...

Ummi Hani- Peserta 10

Salam Ummi, terima kasih ya

nanti saya singgah ke sana.

Hanz Jamaludin said...

Salam Puan Masayu..saya turut nak sertai contest yang best ni! Ini link saya :

http://thehoneybunch.blogspot.com/2009/11/buku-inspirasi-contest.html

Terima kasih!

Masayu Ahmad said...

Hanz- Peserta ke-11

Salam perkenalan Hanz, ok nanti saya jejak,

Terima kasih sudi menyertai contest

Mommy Lyna said...

penyertaan saya

http://mysuperkids.net/buku-inspirasi-contest

Masayu Ahmad said...

Mommy Lyna- Peserta ke-12

Terima kasih Lyna sudi menyertai contest ini.

Nanti saya jejak.

Anamarza said...

Salam perkenalan,
dah buat entry, ni linknya:

http://anamarza.blogspot.com/2009/11/buku-inspirasi-contest.html

thank

Masayu Ahmad said...

anamarza,

salam perkenalan kembali,

gembira hati saya, ingatkan sudah tidak ada penyertaan lagi

nanti saya singgah ke sana ok

Masayu Ahmad said...

anamirza- Peserta 13

zatilzuhdi said...

tumpang lalu tuan blog...

student leh join kan..hehe..macam besh je neh..

Xara said...

Salam tuan rumah,

Saya mahu menyertai pertandingan ini juga. Hehehe.

Entri : http://xarafatima.blogspot.com/2009/11/buku-inspirasi-contest.html

Abam Kie said...

Salam ziarah. Blog anda sgt menarik. Jemputlah dtg ke blog saya pula. Jom kita saling jadi follower? Buat MOU, OK? Thanks.

Zuki
(zukidin.blogspot.com)

Masayu Ahmad said...

cik zatil

penyertaan masih dibuka, dialu-alukan buat student

cikgu zuki

terima kasih menziarah

Nota:

Xara- peserta 13

siti mariam- peserta 14

kedaihuffaz said...

assalamua'laikum puan masayu.

saya dah join contest, semoga sama2 kita dapat manfaatnya.

http://kedaihuffaz.blogspot.com/2009/12/buku-inspirasi-contest.html

Masayu Ahmad said...

kedaihuffaz-peserta 15

ok, terima kasih nanti saya jejak

Masayu Ahmad said...

comeyblako- peserta 16

Unknown said...

Salam alaik Masayu.

Kakchik sokong benar kalau buat contest begini. Syabas!
Sebagai tanda sokongan, kakchik pun dah sertai peraduan ni.
Ini pautannya: http://keluargakusayang.blogspot.com/2009/12/buku-inspirasi-contest.html

Masayu Ahmad said...

Kak Chik-17

Salam kembali, terima kasih..

sokongan kak chik buat saya terharu petang minggu begini,

mudah-mudahan memberi semangat kepada saya untuk meneruskan usaha ini

terima kasih Kak Chik

Mommy Lyna said...

Kak, mtk maaf, tak jumpa ke entry saya?

Masayu Ahmad said...
This comment has been removed by the author.
Masayu Ahmad said...

Mommy Lyna

Saya sudah dapat jejak entri peraduan.

Terima kasih

Ummi Hanani said...

Assalamualaikum masayu...
Saya juga nak join..ni linknye:

http://ummihanani.blogspot.com/2009/12/jom-sertaibuku-inspirasi-contest.html

salam perkenalan dari saya ye.

Masayu Ahmad said...

Ummi Hanani-Peserta 18

Ok, salam perkenalan juga dr saya

nanti saya jejak

annourhabeebah said...

Salam..

boleh saya join last minute??

ini link saya..

http://annourhabeebah-cahayakasih-mama.blogspot.com/2009/12/jom-sertai-buku-inspirasi-contest.html

tq!

Masayu Ahmad said...

nursyalabiah- peserta 20

ok, tak apa masih ada masa lagi

Salwa said...

Salam MasAyu
saya baru je siapkan entry
harap masih sempat dan masih layak menyertai contest ini

Entry Penyertaan saya

jzkk

Salwa said...

Salam Masayu, harap masih sempat join contest ni

Entry penyertaan saya

Masayu Ahmad said...

Salam Salwa

Ok, masih sempat lagi, kalau tak sempat pun saya bagi sempat ;D

terima kasih atas penyertaan, nanti saya jejak ya

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin