Thursday, April 22, 2010

Teringin


Ya ketika ini saya sangat kemaruk makan makan mangga muda dan colek. Tiba-tiba hari ini juga mahu minum air asam boi. Dua menu ini adalah sangat-sangat jarang saya makan. Alahai, agak-agak kenapa ya. En. suami dengan baik hati membelikan mangga muda, nenas dan buah jambu.

Jadi saya sentias ada benda masam di dalam peti ais. Sejak lepas kebah demam, selera saya telah bertukar begitu drastik sekali. Apa sahaja andaian, saya masih mengatakan mungkin ada sesuatu atau hanya sekadar lidah kelat orang demam. Saya baru siap air asam boi yang sangat segar apabila dihirup. Jom minum bersama saya. Gambar di atas hasil carian google semata. Sekadar mahu berkongsi dengan kalian selera saya yang kemaruk yang tidak boleh diandaikan saya sendiri. ;D

11 comments:

cik zatil said...

nak air asam boi
ckettt..hehe

asal teringin ni
kak ayu??

Masayu Ahmad said...

ambil lah banyak pun zatil...

entahlah, akak pun tak tahu kenapa ;)

Syahida said...

sedapnya mangga dengan colek tuh...terliur dibuatnya... ;)

Ely Hasrul said...

huishhh antara pilihan org pegnen nih :P.. tapi saya mmg faveret mende masam.. sedap nye...

Masayu Ahmad said...

syahida

sekali sekala pekena colek memang best

ely

ya ka? (buat-buat tanya ;P)

Anonymous said...

Ayu...baru je borak pasal pegnent...entah-entah...dah ada. hehheeh.Jgn makan nenas muda tuh....bahaya!

KakSue

Masayu Ahmad said...

kak sue

entah ler..;P

Aiman pun dah manja luar biasa sejak dua menjak ni

perut saya ok, perut tebal, nenas masak,,jangan risau

kakchik said...

salam mas. kakchik rasa, semuanya tanda-tanda orang mengandung. kalau benar, alhamdulillah...

tapi kakchik yg tak mengandung ini pun selalu makan mempelam muda tu, kat tepi pagar berlambak.

Masayu Ahmad said...

kak chik

aduhai

tapi saya rasa mcam tidak

gelak sorang-sorang saya

Wan Anie said...

baik cek, ada berita gembira kut.... :D

bestnya asam boi

saya paling suka asam boi apple kasturi kena buat sendiri sebab xde org jual.... yummy!

Masayu Ahmad said...

wan

itulah, saya pun masih belum berkira-kira untuk cek

tak apa tunggu dan lihat sahaja

tiada apa-apa rasanya ;D

There was an error in this gadget

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin