Judul: Mengajar Jurujual Menari
Sub-Title: Rahsia Menjadi Jurujual Berjaya
Buku ini akan membantu jurujual memahami konsep dan proses jualan secara bersemuka. Ia juga amat berguna untuk mereka yang ingin menceburkan diri dalam bidang kejurujualan kerana konsep yang diketengahkan di dalam buku ini merupakan konsep yang mementingkan pendekatan ‘menang-menang’ di antara jurujual dengan pelanggan.
Kenali Penulis:
Zamri Aminuddin adalah pengarang buku Mengapa Gagal Menjual. Beliau bertugas sebagai Pengurus di Pusat Pendidikan Berterusan UIAM (ICCE) dan terlibat secara langsung dengan produk-produk akademik dan latihan pusat berkenaan. Berkelulusan dalam bidang perakaunan dari Institut Teknologi MARA dan Universiti Utara Malaysia. Beliau telah melibatkan diri dalam bidang jualan lebih dari 12 tahun. Zamri Aminuddin bergiat cergas dalam memberikan kursus-kursus dan seminar berkaitan kejurujualan dan sering dipanggil untuk memberikan input bagi memantapkan aspek jualan dalam organisasi perniagaan.
Isi Kandungan:
Anda Fikir Anda Boleh Menari?
BAHAGIAN I – JUALAN, JURUJUAL DAN PELANGGAN
JUALAN
Antara Jualan dan Tarian
Kerjaya dalam Jualan
Berkenaan Jualan
Jualan Sebagai Satu Perkhidmatan
Daripada Mana Jualan Terhasil?
Membina Nilai dalam Jualan
JURUJUAL
Kategori Jurujual
Apa Sebenarnya Yang Anda Jual?
Berapa Banyak Anda Perlu Jual?
Menjadi Jurujual Yang Baik Dan Berjaya
Ubah Persepsi Anda
Membina Kepercayaan
Prinsip Penting Semasa Menjual
PELANGGAN
Mengapa Pelanggan Membeli?
Pelanggan dan Masalah
Keperluan dan Kehendak Manusia
Bagaimana Pelanggan Membuat Keputusan Membeli?
Elemen-Elemen Kebolehpercayaan
BAHAGIAN II – PROSES JUALAN
MENCARI PETUNJUK
Mencari Petunjuk Jualan
Bagaimana Mencari Petunjuk?
Menapis Petunjuk
Pelanggan Sedia Ada Adalah Petunjuk Terbaik Anda
MEMBUAT PANGGILAN
Bersedia Membuat Panggilan
Kaedah Membuat Panggilan
Tip-Tip Membuat Panggilan
Menangani Alasan Semasa Membuat Panggilan
MEMBUAT TEMU JANJI
Bersedia Untuk Temu Janji
Pendekatan Penting Semasa Temu Janji
Belajar Bertanya dan Mendengar
Soalan Yang Perlu Anda Tanya
Bertanyakan Soalan Yang Betul dan Tepat
MEMBUAT PERSEMBAHAN
Bersedia Membuat Persembahan
Antara Ciri-Ciri Produk dan Manfaatnya
Stail Persembahan
MENDAPATKAN JUALAN
Bersedia Mendapatkan Jualan
Bertanyalah Untuk Mendapatkan Jualan
Penolakan (Rejection)
Menangani Masalah Harga
Psikologi Penolakan
Nota: Saya sedang merisik-risik buku ini sebagai salah satu buku untuk peraduan inspirasi seterusnya. Sudah ada petanda postif daripada penulisnya.
Mahukah kalian memiliki buku ini secara percuma?
No comments:
Post a Comment