Wednesday, March 24, 2010

Beautiful blogger award,


Musim menerima anugerah sudah bermula barangkali. Apapun terima kasih buat Zarin, Maya, Zura, Kak Chik, Cik Yan, ada lagi tak yang tertinggal. Kalau tak ambil, nanti kata saya sombong pula kan. Kak Chik super sibuk pun masih sempat.

Terma seperti berikut:
1. Buat pautan kepada blogger yang memberi award.
2. Nyatakan 7 perkara tentang diri saya.

1. Sila ke laman web rasmi saya http://www.masayuahmad.com/, di situ kalian boleh tahu tentang informasi dan profil saya dan apa yang sedang saya lakukan.

2. http://www.naufalsayang.blogspot.com/ adalah blog yang memberi pengisian, informasi tentang panduan bekerja dari rumah. Maksudnya pengisian blog ini bertujuan memberi maklumat bagaimana wanita bekerjaya dan surirumah sepenuh masa mahu menjadikan bekerja dari rumah sebagai karier utama. Tips dan panduan dalam blog ini adalah berdasarakan testimoni wanita-wanita yang sudah berjaya menjana pendapatan dari rumah sama ada bekerja atau mengusahakan bisnes.

3. http://www.masayuahmad.blogspot.com/ mempunyai pengisian tentang panduan kesihatan dan kecantikan. Saya dulu pernah bertugas sebagai wartawan majalah dan kini sedang dengan rakusnya berusaha menjadikan dua blog ini sebagai salah satu produk informasi yang sangat berguna buat wanita yang suka berlegar-legar di alam maya.

4. Apa ya yang sedang saya lakukan? Menulis dan menyunting adalah dua skop utama bidang kerja saya kini. Menulis adalah sepenuh masa, pada masa yang sama saya menyediakan perkhidmatan suntingan untuk penerbit-penerbit buku, salah satunya Galeri Ilmu dan individu persendirian yang mahu mendapatkan khidmat suntingan. Insya-Allah apabila sudah sampai masa akan saya hebahkan di sini produk informasi dari dua blog ini.

5. Saya kini juga sangat aktif di face book. Jika berminat untuk sertai saya sila kilik pada ikon face book Masayu Ahmad. Mungkin kita lebih mengenali dengan lebih rapat.

7. Sejak 2005, saya sudah pun  menubuhkan syarikat Nilam Berkat Enterprise, kami adalah pengedar produk kesihatan dan kecantikan juga beberapa skop yang lain. Boleh sertai saya di face book group Nilam Berkat Enterprise. Bisnes ini masih dijalankan secara konvensional, kerana tumpuan utama dalah menulis, pun begitu sekiranya berminat boleh jejak di blog http://www.nilamberkat.blogspot.com/

Cukup ya tujuh perkara tentang diri saya, saya pilih 14 wanita hebat  dan seorang jejaka perkasa seperti berikut

1. Wan Ani Wan Ismail
2. Ely Hasrul
3. Zubaidah Arba'i
4. Zaila Mohamad
5. Nur Hidayah Nazhiyah Erham
6. Umie Hani
7. Salwa
8. Siti Mariam
9. Faziatun Nisa
10. Xara Fatima
11. Normalisa Saudi
12. Ustaz Cahaya
13. Hanz
14. Mommy Lyna
15. Nurshah



2 comments:

Xara said...

Kak, apakah maksud wanita hebat? Huhu.. tetiba nama saya disenaraikan di situ..

Masayu Ahmad said...

suri

sudah terpilih kiranya hebatlah tu..;D

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin