Tuesday, March 23, 2010

Rahsia sukses bekerja dari rumah

Teks: Masayu Ahmad

Begitu banyak peluang dan cara untuk bermula bekerja dari rumah, tetapi masih ramai yang keliru. Sudah ramai yang sudah bermula, tetapi masih ada yang mahu tetapi masih buntu.

Dari wanita bekerjaya ke surirumah sepenuh masa

Wan Rohani Wan Ismail adalah contoh usahawan produk pakaian kanak-kanak dan wanita. Beliau dulu adalah wanita bekerjaya, kini sudah sepenuh masa mengusahakan bisnes dari rumah. Antara produk terbaru wan adalah kek coklat.



Bermula status surirumah, bertukar kepada usahawan dari rumah

Ramai surirumah yang buntu untuk bermula, tetapi sudah ada yang berjaya menambah pendapatan. Siapa dia ya teman kita yang memiliki status ini. Zubaidah Arba'i adalah usahawan online yang sudah pun sukses dengan caranya sendiri. Bisnes produk muslimah dan juga produk kesihatan yang hanya dijual secara online, dan beliau juga pandai mengunnakan pengaruh 'face book' untuk mendekati pelanggan.

Dua wanita ini saya hanya kenal melalui alam maya sahaja, tetapi rasanya sangat membantu untuk mengambil panduan daripada mereka berdua agar lebih ramai mengikutu jejak langkah sebagai wanita bekerja dari rumah

Jika mereka sudah bertukar 'status'. Kalian bila lagi?

Jangan lupa untuk menyertai setiap peraduan yang saya anjurkan. Ada 'sesuatu' yang mahu saya berikan, bukan sekadar mendapat hadiah buku, malah lebih daripada itu sebenarnya matlamatnya.

Nantikan juga 'kemunculan' sesuatu yang benar-benar menjadi impian saya yang akan menjadi kenyataan. Semoga  segalanya dipermudahkan. Walaupun sudah menghampiri garisan, tetapi saya belum berani mengumumkan. Takut nanti berubah perancangan pula. Perancangan Allah lebih hebat di sebalik perancangan manusi. Saya terus berdoa agar 'impian' saya menjadi kenyataan. Mudah-mudahan.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin