Monday, March 29, 2010

catatan 30 Mac 2010

Salam pagi Selasa bersamaan 30 Mac 2010


Tinggal satu hari lagi akan melangkah ke suku tahun April 2010. Saya masih lagi mengejar produktiviti dan senarai tugasan segera ada 'tiga serentak' yang perlu di selesaikan

Esok pagi ada urusan di Shah Alam bermula pagi hingga petang. Nampaknya kanak-kanak riang akan ditinggalkan di rumah sebelah.

Saya membawa Arif sahaja. Bertuah Arif selalu dapat ikut. Sejak kebelakangan ini jadual kerja semakin padat, rasanya seperti  bertali arus datang.  Dapat saya rasakan sangat memerlukan pembantu, tetapi selagi perastasi saya tidak mencapai standard yang telah saya tetapkan buat masa sekarang tidak perlu pembantu dahulu.

Jika saya sudah mencapai 80% pretasi kerja, saya sudah boleh mengambil pembantu. Itulah 'reward' jika saya berjaya melepasi garisan pencapaian.

Saya mahu kembali ke beberapa 'projek' yang tertangguh, dua daripadanya berstatus 'segera'. Mujur juga banyak acara bersama kawan-kawan lama yang dianjak semula tarikh. Juga banyak jemputan yang tidak dapat hadir sama ada daripada undangan face book atau undangan biasa. Terima kasih kepada yang sudi menjemput. Tetapi jika keraian yang melibatkan keluarga, sibuk atau tidak saya meluangkan masa untuk hadir.

Apa pula kata orang, alasan sibuk bukanlah alasan sesuai jika tidak mahu hadir ke majlis menjalinkan ukhwah.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin