Friday, March 26, 2010

Sesi terapi di pesta buku






Barisan novelis Alaf 21, kelihatan Salina Ibrahim dan Sri Diah Shaharudin (kredit foto: Asnidar Shafie)

Sumber foto: Buku Prima Face book
Orang-orang kuat Karangkraf, Kak Ida (editor Nona, ), Kak Sarah (Pengurus Besar Buku Prima) Kak Mini (Sinar Harian). Bermula dari kiri, semua yang bertudung.
Teks: Masayu Ahmad

Perancangan dan segala urusan hari ini sangatlah dipermudahkan. Kebiasaannya jika saya ada urusan seperti ini, saya akan tinggalkan kanak-kanak riang di rumah sebelah, pusat jagaan atau en.suami yang jaga. Jadi hari ini kanak-kanak riang ditinggalkan bersama ayah mereka.

Saya merasakan urusan hari ini sangat lancar, kebiasaannya apabila baru keluar dan sangat sukar mahu memarkir kereta di tempat letak kereta di stesen komuter Ampang, biasanya sudah penuh. Tadi saya baru sampai sebelum habis satu pusiang, ada kereta sedang menunggu seseorang. Jadi saya menunggu di situ kerana sudah tiada pilihan lain kawasan parkir sudah penuh. Selepas beberapa minit pemandu tersebut memberi isyarat mahu memberikan tempat parkir kepada saya. Hati terasa lapang kerana begitu mudah saya mendapat tempat.

Sambil berjalan laju membeli tiket, walaupun jam sudah 10 pagi, suasana di komuter tidaklah sesibuk mana. Saya sudah melepasi waktu puncak. Alhamdulillah, sangat suka kerana saya tidak suka keadaan bersesak-sesak, mahu santai dan menikmati perjalanan dengan tenang.

Sampai di PWTC masih tidak ramai orang cuma ada juga banyak kumpulan yang datang beriringan. Kebetulan Irfan, editor Pts Profesional sudah berada di pintu masuk dan menyapa saya. Saya mahu santai dahulu setiap persingahan tapak pameran daripada pelbagai penerbit. Sangat teruja, tetapi saya sudah ada senarai dalam kepala, jadi tidak perlu buru-buru. Saya habiskan melihat dan meronda banyak buku dan produk pendidikan awal sangat menarik perhatian. Apa yang masih terbayang adalah CD mengajar mengaji yang cukup praktikal untuk anak-anak yang mempunyai ibu yang sibuk seperti saya, tetapi harga terlampau mahal. Cukup dulu guna kaedah cd nyanyian Alif Ba Ta yang ada.

Bersambung.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin