Wednesday, October 27, 2010

Fokus kepada penyelesaian, bukan kepada krisis atau masalah

Teks: Masayu Ahmad


Saya mengalami kelajuan mengejar masa yang amat dasyat pada masa ini. Dengan berbaki 60 hari ada 4 kerja utama yang perlu selesai, dua tugasan tambahan (utama juga) yang mencuri perhatian masa 24 jam saya. Semalam sepatutnya berjaga hingga ke subuh, tetapi akal kata, rehat, rehat dan rehat. Pagi ini maraton lagi menyiapkan tugas.

Apabila saya menulis berkaitan suri rumah menerima banyak respon, insya-allah lebih banyak artikel akan diselongkar dan dikongsi bersama. Untuk komen-komen, saya sangat menghargai, ambil masa sedikit untuk membalas setiap komen.

Semalam en. kekanda juga pulang lewat pagi. Kanak-kanak riang menanti ayah pulang. Biasa jam 6 sudah terpacak depan pintu. Aiman menanti dengan penuh mengharap.
Pagi ini Hakim bangun.

Hakim: Mana ayah, ayah tak balik ke?
Ibu: Ayah balik, tapi Hakim dah tidur.

Saya juga kiranya perlu berjaga sehingga Subuh, bezanya saya masih di rumah. Kekanda di luar rumah ;D. Kalau dua-dua balik lambat. Macam mana?

Ok, saya mahu teruskan kerja saya yang masih setia menanti, macam tak mahu surut-surut pula. Pada masa ini juga melayan kanak-kanak riang makan, basuh kain (mesin yang basuh) sambung lagi siapkan kerja.


Salam kasih sayang

http://www.janawangdirumah.com/

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin