Tuesday, July 28, 2009

Terima kasih en.suami



Teks: Masayu Ahmad

Salah satu peralatan sokongan yang sangat membantu kerja saya adalah komputer, internet, talian telefon dan printer. Rasanya tidak terucap dengan kata-kata syukur dengan rezeki yang datang. Printer yang ada masih baru dan sudah rosak disebabkan kerajinan kreatifnya kanak-kanak riang di rumah ini. Moralnya, selepas digunakan saya perlu menyimpan di tempat yang tinggi dan tersorok.

Hati saya gembira dan motivasi untuk menulis lebih bersemangat dengan sokongan padu en.suami yang tidak berbelah bahagi. Semalam saya tersenyum manis, apabila melihat plastik besar yang berisi printer baru. Yey, gembira hati saya.

Nampaknya kena kerja lebih tekun lagi. Muhasabah diri yang serba kekurangan, rezeki murah untuk bulan ini. Inilah dikatakan pergantungan hambanya kepada yang Esa. Kadangkala rezeki datang dalam pelbagai bentuk. Dan ada beberapa perkembangan dan perubahan yang membuatkan saya terus bersemangat untuk tekun sebagai isteri bekerjaya di rumah.

Bukan hanya sekadar yakin dengan rezeki yang diberi-Nya, tetapi usaha perlu dilipatganda agar apa yang saya cita-citakan akan mencapai matlamat. Insya-Allah

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin