Thursday, July 9, 2009

Perjalanan yang jauh



Teks: Masayu Ahmad
Foto: http://www.womeninworldcinema.com

Saya jangkakan saya sudah sampai ke destinasi, rupanya masih ada beberapa lokasi persinggahan yang memerlukan saya berhenti sebentar. Perhentian yang memberikan satu pengalaman baru, terokai dan ambil segala ilmu dan meneruskan lagi perjalanan.

Hari ini membuka satu lagi lembaran baru dan Insya-Allah ianya akan memberi kesan pahit manis kehidupan saya pada masa akan datang. Amat syukur, namun untuk memastikan rezeki itu milik mutlak saya, harus saya gerakkan usaha yang berlipat kali ganda.

Emas kemilau menyerakkan warna silau keemasan, memancar-mancar dan terbias-bias dari jauh. Ingin segera saya gapai, tetapi masih ada perhentian yang perlu saya terokai sebentar sebelum emas itu menjadi hak mutlak di sini.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin