Sunday, September 8, 2013

Momentum, konsisten- tips wahm soho

Teks: Masayu Ahmad
Mulakan perancangan bekerja di rumah sambilan atau sepenuh masa, baca naskah ini www.janawangdirumah.com

Alhamdulillah, kejap ada kejap tidak ada, sejak beberapa bulan lepas ada sedikit teknikal kelajuan internet yang terbatas. Alhamdulillah nampaknya hari ini sudha selesai. Mahu digerakkan lagi kadar kelajuan gerak kerja akhir tahun 2013.

Berbaki suku tahun, 7,10,11,12. Gerak kerja makin pantas dan senarai masih cantik bersusun tenang seperti biasa.

Alamak, pendaftaran sekolah Arif untuk naik darjah 1 belum selesai, hihi. Itulah kan walau ada di rumah masih juga masa itu sangat pantas bergerak. Pantas dan tuntas.

Anak-anak sudah kembali ke rutin, pagi sekolah malah kelas al-quran. Saya masih menyusun jadual yang ada. Walaupun fleksibel tetapi kadangkala pandai menyusun masa. Tetapi jika saya sangat keletihan, saya bersantai-santai juga. Pagi ini saya  ambil cuti rehat, pagi mengemas dapur, masak nasi berlauk gulai ikan kuning ala kelate.

Tengahari menikmati waktu senggang bersama Arissa. Juga saya sedang membuat persediaan  untuk dot dot dot.  Apa dia, sabar ya.

Penulisan sekarang masih konsisten, saya cuba memasuki trek menulis, 1 manuskrip 1 bulan. Itu cabaran buat diri saya.

Bersambung...salam maghrib.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin