Sunday, August 2, 2009

Hakim mula sekolah hari ini



Teks: Masayu Ahmad

Alhamdulillah, hari ini persekolahan Hakim bermula semula setelah berehat hampir tujuh bulan. Tahfiz Sg. Serai. Seawal 6.45 pagi kami sudah bergerak, Aiman si kecik sudah bangun, jadinya ikut sekali. Pagi hari membelah subuh, jalan yang masih tidak sibuk, saya memandu tenang.

Pagi tadi menangis juga dikejutkan 6.30 pagi untuk bangun mandi. Tak nak pakai baju. Kemudian apabila tengok saya bersiap dan pakai tudung. Mula rasa lain.

Ambil stoking pakai, baru mahu pakai baju melayu berwarna putih, ambil beg terus sarung di belakang. Sudah tidak sabar lagi mahu ke sekolah.

Hakim sungguh teruja dengan suasana baru. Disebabkan sampai awal, kami menunggu seketika. Selepas ada ustazah datang, pintu kelas dibuka. Hakim macam tidak sabar terus meluru keluar. Masuk dalam kelas dan ambil tempat duduk. Sebelum itu siap menyangkut begnya di belakang kerusi.

"Ibu baliklah," alahai seronok sampai suruh ibu balik cepat. Kononnya sudah berdikari lah tu. Sejuk hati melihat gelagatnya.


Foto: Cik google

Antara subjek yang diajar, Bahasa Inggeris, Bahasa Melayu, Pendidikan Seni, Matematik, Solat Dhuha berjemaah, Al-Quran dan Solat Zuhur berjemaah.

Semoga Hakim terang hati dalam menerima ilmu. Insya-Allah.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin