Thursday, May 2, 2013

fast action fast result, terhegeh action, terhegeh result

Teks: Masayu Ahmad


Semalam siapak fan page dan blog untuk de nor nasi ulam, iaitu pelanggan di sekitar Kota Bharu. Alhamdulillah, ini kali ke dua kak nor menggunakan khidmat saya. Juga nanti ada lagi pelajar yang mendaftar kelas belajar blog dan ebook.

Kelas VIP juga bermula, dan jga saya sedang memecut senarai ebook dan buku untuk baki 8 bulan untuk 2013. Kemudia kelas offline juga akan bermula, sedang membuat senarai semak dahulu pengisian untuk kursus atau bengkel kelak. Berdasarkan pemerhatian saya, beberapa kriteria di bawah perlu saya ambil kira berdasarkan soalan yang selalu di ajukan.

1. Belajar asas blog dan fanpage. Memang ada ramai yang tidak tahu macam mana nak mula, walau ada sesetengahnya merasakan ia adalah mudah menggunakan kemahiran cari sendiri. Saya akan beri pandangan berasaskan carian google yang mudah sahaja, tidak perlu terlalu teknikal.
Contoh ya, email-denornasiulam@gmail. denornasiulam.blogspot dan fanpage De Nor Nasi Ulam

Tiga di atas adalah contoh wajib ada bagi yang mahu memasarkan produk atau bisnes dalam carian internet. Iaitu kita mengabungkan blog dan face book untuk memasarkan bisnes.

2. Kelas strategi blog untuk menyiapkan buku atau ebook.
Dengan pengalaman 10 tahun dala editorial, saya bermula sebagai pelajar kewartawanan, sebagai ketua pengarang berita kampus, pengurus pemasaran berita kampus, wartawan majalah di kumpulan karangkraf, pegawai penerbitan di Amanah Ikhtiar Malaysia dan kemudian bergerak sepenuh masa penulis bebas, kemudia saya menggunakan sepenuhnya blog untuk tujukan penulisan dan aktiviti pemasaran. Ini yang akna saya sampaikan dan terus mengajar secara praktikal menyiapkan manuskrip menggunakan blog.

Bagi yang ingin belajar, dua di atas sudah bermula secara online. Iaitu

1. Kelas asas blog dan fan page
2. Kelas VIP teknik blog siapkan ebook/buku


No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin