Thursday, January 10, 2013

Perlu ada sasaran realistik-wahm, sahm, soho


Teks: Masayu Ahmad

Catatan 11.1.2013

Alhamdulillah, sudah Jumaat, pantas sekali masa bergerak, saya perlu sepantsa masa atau menyelesaikan sasaran sebelum masa. Semalam sudah memasak gulai lemak ikan, jadi hari ini hanya perlu masak nasi dan panaskan gulai sahaja untuk sarapan.

Anak-anak masih sedap lena, cuaca nyaman sahaja. Sudah tidak hujan. Hari ada sesuatu yang istimewa yang mahu saya kongsikan, nantikannya.

Apa sasaran untuk tahun ini, selain saya menawarkan tiga jenis dropship, iaitu

1. Kedai buku online- kalian boleh mula kedai online sendiri 24 jam sahaja

2. Produk sunnah- kurma, cuka epal, susu kambing, habbatusauda dan banyak lagi

3. Terbaru Dropship Borong, boleh ke sini

- Ini salah seorang yang sudah pun menyertai agen dropship borong, jemput singgah di shopping cart beliau, http://www.rahimacollectionrc.com.my/home


-Ini juga salah seorang lagii saya kongsikan fanpage borong beliau
http://www.facebook.com/NurAinzBoutiqueWholesaleCentre

-Juga yang ini http://www.facebook.com/AlhuffazTaukehJualanBorong


Bagi yang berminat untuk menyertai, boleh ke sini http://bisnesdropship.blogspot.com/

Terhad kepada 60 ahli sahaja, tinggal 53 tempat sahaja lagi.

Syaratnya seperti berikut:

1. Terbuka kepada yang sudah mula bisnes online.

2. Terdapat 50 produk

Klik di sini untuk keterangan lanjut http://bisnesdropship.blogspot.com/

Apa yang saya sasarkan untuk tahun ini?

Alhamdulillah unntuk 2013 salah satunya saya kembali ke trek penulisan, banyak senarai manuskrip tertangguh kerana saya menumpukan bisnes dropship. Untuk itu saya sasarkan setiap bulan 1 ebook, insya-allah.

Banyak senarai manuskrip saya yang perlu diedit semula, ada yang sudah 90%,80%, dan semalam saya asyik semula melihat senarai dan ia seolah tenggelam dalam dunia sendiri. Menulis adalah satu terapi dan ia juga satu amanah yang mana apa yang saya kongsi dan tulis dapat membantu kehidupan orang lain terutama pembaca.

Ada ramai usahawan hebat luar sana, jutawan muslimah, jutawan rendah diri, mereka mempunyai banyak rahsia hebat yang boleh dikongsi. Apabila mereka berkongsi dan tugas saya mencatat, menulis semula untuk lebih ramai yang membaca dan mendapat manfaat. Sejak bermula sebagai wartawan hingusan dan kini pemburu maklumat tegar di kalangan usahawan, saya dapat menyelami dan jumpa ramai karektor, ada yang gah, sombong, berlagak walau pun sudah sukses, ada juga yang masih merendah diri, suka berkongsi, cakapnya penuh dengan motivasi dan tips bisnes. Jadi ia adalah dua perbandingan, jadi kita pilih yang positif agar memberi peransang untuk berusaha.

Bagaimana pula usahawan yang negatif?

Selalulkan kalau kita sendiri baca kisah-kisha dalam buku yang wataknya sombong, kata-katanya angkuh itu menerima balasan, sama ada secara sedar atau tidak. Jadi kita masih boleh serap lagi ciri-ciri usahawan begini sebagai satu teladan dan agar kita sentiasa sedar kita tidak selalu berada di atas.

Selalunya yang postif itu memberikan motivasi, kisah-kisah jatuh bangun seseorang usahawan itu yang memberi inspirasi. Terbalikkkan apa sahaja yang negatif kepada momentum positif, kerana aura ini mendorong kita agar selalu berusaha dan berada dalam situasi realistik. Realistik maksud saya sudahpun namanya usahawan, perjalanan mendaki kejayaan itu sudah tentu ada jurang dan gaung. Terpulang pada diri apa persediaan untuk berad dalam situasi 'terjatuh dalam gaung', sebagai orang islam tentunya konsep redha dan tawakkal dalam setiap keadaan perlu ada. Namun redha yang tawakkal yang macammana pula, sudah tentu setelah berusaha sehabis daya, berjuang sehabis baik.

Salam kasih sayang
www.janawangdirumah.com

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin