Monday, January 14, 2013

Kekal fokus kekal bertenaga-tips wahm, soho

Teks: Masayu Ahmad

Segala puji bagi Allah, pemberi rezeki nikmat maha agung lagi maha berkuasa. Alhamdulillah. Pagi cerah, cantik dan harmoni sekali.

Alhamduillah, anak-anak mula beri kerjasama yang baik bangun pagi dan ke sekolah. Tahun 2013 permulaan momentum yang sangat baik sekali. Saya pahatkan dalam fikiran perlu siapkan ebook atau buku 1 sebulan. Masayu Ahmad memang boleh!

Pagi ini saya tidak sempat memasak, meneruskan rutin seperti biasa. Berikut 10 tips untuk kekal bertenaga.

1. Seorang surirumah tambahan pula bekerja dari rumah, fikirkan fleksibel, jangan mudah rasa tertekan dengan melihat senarai panjang dan mula mengeluh banyaknya kerja. Teruskan sahaja buat sasaran harian, tulis apa yang perlu selesai untuk hari ini. Jika sasaran 100%, tetapi 60% siap dikira alhamdulillah.

2. Cipta rutin dan selesaikan. Selalunya saya apabil banyak barang yang mahu dipos, maka saya selesaikan awal pagi, kemudian selaraskan  dengan aktiviti surirumah atau sebagai ibu.

3. Kuasai 'fleksibel'. Ada masa saya selesai pos waktu pagi, ada masa petang, ada masa bawa anak-anak. Sesuaikan senarai harian dan cuba praktik keputusan cepat dna tindakan pantas.

4. Belajar pejam mata. Kisah gudung everest kadangkala sukar untuk dipadam dalam rutin harian. Jadi belajar pejam mata, jika tidak sempat tukar kepada strategi yang lebih pantas. Jangan tidak usik langsung, tetapi susun megikut bakul yang cantik. Hari ini bakul A, esok B. Sambil pejam mata buat juga dan selesaikan masa itu juga. Jika letih sangat, pejam mata dan rehat, esok sambung semula. Hidup ini indah untuk meletihkan otak, jadi nikmati perjalan sebagai seorang ibu, wanita dan isteri yang hebat setiap hari.


Apa terbaru dari saya.

1. Sudah boleh mula membuat tempahan pembelian, pembelian sebelum 20 Februari 2013, akan mendapat bonus, buku percuma Wanita Juga Boleh Berbisnes, Belajar Dengan Siti Khadijah, untuk keterangan lanjut sila ke sini http://mulabisnesbutik.blogspot.com/


2. Bagi yang ingin menyertai dropship borong, penyertaan masih di buka, terdapat 50 barang, untuk keterangan lanjut jemput singgah di sini http://bisnesdropship.blogspot.com/

Terhad kepada 60 ahli sahaja, tinggal 53 tempat sahaja lagi.

Syaratnya seperti berikut:

1. Terbuka kepada yang sudah mula bisnes online.

2. Terdapat 50 produk


3. Juga nantikan terbaru juga dari saya www.nbkedaibukuonline.com

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin