Thursday, May 9, 2013

Maksud yang lebih luas 'bekerja dari rumah'

Teks: Masayu Ahmad

baca lagi dalam www.janawangdirumah.com
Sepenuh masa

Ada yang mengambil peluang atau mengembangkan bisnes atau kerjaya dengan bekerja dari rumah secara sepenuh masa. Maksudnya tidak bekerja makan gaji, tetapi bekerja dengan cara lebih fleksibel dan tidak terikat dengan mana-mana majikan.

Sambilan
Ada individu yang sudah mempunyai kerjaya dan sudah selesa dengan kerja yang ada. Sangat sayang untuk meninggalkan kerjaya, tetapi masih ada ruang untuk melakukan secara sambilan. Mempunyai pejabat sendiri di rumah yang dikenali juga sebagai pejabat di rumah atau small office home office (SOHO). SOHO dilakukan untuk mencari kepuasan dalam apa sahaja perkara yang mahu dikembangkan sama ada bekerja atau mengusahakan bisnes

Suami isteri
Ada juga suami isteri yang bekerja tetapi bekerjasama membangunkan syarikat sendiri, dengan operasi bisnes skala kecil. Mempunyai SOHO di rumah adalah satu kelebihan untuk mereka kekal fokus.


Suami atau isteri

Salah seoarng sama ada suami atau isteri yang bekerja di rumah. Ia bukan perkara luar biasa, kerana ia sudah menjai satu perkara biasa. Ada suami yang bekerja isetri bekerja dari rumah. Ada isteri yang bekerja manakala suami yang bekrja dari rumah.

1 comment:

jelita said...

terimakasih atas info panduan ini

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin