Monday, May 24, 2010

Sesegar embun pagi

Teks: Masayu Ahmad


Sesegar embun pagi, terjahan sinar matahari memberi semangat baru untuk diri saya agar lebih bersemangat untuk hari ini. Alahmdulillah idea kembali mencurah-curah dan kelancaran ini membantu saya untuk menyiapkan manuskrip seterusnya.

Kejayaan adalah apabila setiap perjalanan yang kita lalui datang bersama hikmah, ketenangan dan juga cara menikmati hari dan detik masa dengan seadanya. Tinggalkan perasaan sedih, kecewa murung, marah benci dan sakit hati. Jangan berlama-lamaan melayan sikap negatif, sebaliknya melangkah dan teruskan perjalanan. Masih banyak perkara yang perlu diselesaikan. Insya-Allah.

Bak kata seorang ilmuan (saya lupa nama beliau), kata-kata ini melekat dalam minda saya hingga kini.


Sekarang ini tidak ada masa untuk berehat-rehat, tidur atau lepak-lepak. Tetapi masanya untuk berjuang, apa yang dilakukan hari ini adalah pelaburan selepas berubah peralihan fasa ke alam kubur. Di sana adalah tempat rehat dan destinasi yang lebih kekal. Pilihlah perjuangan sama ada mahu rehat dengan tenang atau sebaliknya. Kita yang memilih sama ada mahu berjuang untuk mendapatkan destinasi bahagia atau sengsara.

Salam kasih sayang

http://www.masayuhamd.com/

2 comments:

Syahida said...

Salam mas,
saya kagum dengan semangat mas yang sentiasa positif :-)

Masayu Ahmad said...

syahida

terima kasih, tidak selalunya juga saya positif,

tetapi semampu mungkin untuk tidak berada dalam lingkaran negatif

sama-sama kita usahakan

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin