Saturday, May 15, 2010

Pos Ekpress, ketepatan mengikut zon

Teks: Masayu Ahmad

Alhamdulillah, saya menerima mesej daripada beberapa penerima buku Jana Rm Dari Rumah, antaranya pembeli dari Johor Bharu. Mengejutkan juga kerana semalam baru pos, hari ini sudah sampai. Setelah beberapa kali mengunakan khidmat pos ekspress ini, penghantaran adalah mengikut beberapa zon.

Zon A- Dua hari

Zon B- Tiga hari

Zon C- Melebihi tiga hari, contohnya penghantaran hari Jumaat atau Sabtu. Atau kawasan yang tidak mempunyai penghantaran yang belum cukup baik. Juga bagi kes penghantaran semula disebabkan alamat tidak lengkap.


Setakat ini, dua hari dan tiga hari. Bagi mereka yang menerima melebihi tiga hari mengalami perkara yang dinyatakan di atas. Pun begitu saya masih meningkatkan mutu penghantaran, sekiranya buku tidak elok atau rosak boleh dikembalikan semula untuk mendapatkan yang baru. Setakat ini alhamdulillah belum ada.

Pun begitu saya sangat menghargai pembaca yang sabar menanti kedatangan buku ini terus daripada saya sendiri. Terima kasih atas kesudian dan kepercayaan kalian. Saya juga dalam proses menilai dan mencari perkhidmatan terbaik untuk kepuasan pembeli. Insya-Allah

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin