Saturday, December 8, 2012

Langkah demi langkah bisnes tanpa modal- dropship


JaSmIn said...
Salam puan kiranya berniaga tanpa modal ni, kita promo sesuatu produk. tak semestinye kita kena beli barang minima untuk mula bisnes, betul ke macam tu.?
Ya Jasmin, tepat sekali 
Pemilik bisnes yang memantau dan mengurus seperti urus stok dan penghantaran barang, pengedar hanya perlu promo dan ambil komisyen hasil jualan sahaja. Jasmin jika berminat hubungi saya ya.

Langkah  demi langkah mula bisnes tanpa modal adalah seperti berikut

1. Saya menawarkan dua pilihan dropship berikut

a. Kedai Buku Online Network- Iaitu menjual buku-buku popular terbitan Karangkraf, Galeri Ilmu, Pts, Telaga Biru, Inteam Publication. Penyertaan masih dibuka kepada mereka yang tinggal di luar Kelantan.

b. Produk Sunnag- Iaitu menjual produk makanan sunnah, seperti madu, kurm, susu kambing, minyak zaitun, cuka kurma, cuka epal dan banyak lagi.




2. Pilih mana salah satu di atas, a atau  b, mesej saya di fb http://www.facebook.com/masayu.ahmad. Sebelum itu beli buku Jana RM Dari Rumah atau ebook www.janawangdirumah.com, bacaan wajib.

3.Setelah menyertai salah satu dropship di atas. Kalian hanya perlu

3.1 Create fanpage, contohnya http://www.facebook.com/KedaiBukuOnlineDotCom- percuma sahaja kan, dan mula ambil gambar buku berdasarkan dalam panduan yang diberikan.


3.2 Daftar juga nama kedai buku kalian di blogger.com contohnya, http://kedaibukuonlinedotbiz.blogspot.com/

4. Sudah boleh mula promo dan jual, panduan seterusnya adalah di dalam kumpulan dropship yang anda sertai.



2 comments:

JaSmIn said...

salam puan kirenya berniaga tnpa modal ni mcm kita tlg promo sesuatu produk tu ye.. tak semestinye kita kena beli brg2 minima utk start meniaga.betul ke cmtu? paun yg control perniagaan tu ke urusan antar brg pon puan yg buat ke so kire mcm kita mkn sedikit komisyen ye gitu.betulkan sy klu salah ;)

MamaQis said...

Salam..saya berminat untuk buat dropship buku..saya dah baca buku Jana RM dari rumah dan saya juga sudah add puan di fb..harap puan boleh bimbing saya dgn lgkah seterusnya..terima kasih..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin