Saturday, December 22, 2012

Terapi terhebat surirumah

Teks: Masayu Ahmad


Pagi cerah hari ini, suasana masih lembap kerana sudah banyak hari hujan terus berterusan. Alhamdulillah. Sangat bugar sekali. Pagi ini menyiapkan mee goreng basah, tentu sekali juga menguruskan pakaian yang tidak kering.

Anak-anak masih lena tidur. Sepanjang cuti ini kami mengambil kesempatan cuti awal dulu ke Kuala Lumpur dan kemudiannya pertengahan cuti banyaknya saya fokus kelas mengaji untuk Hakim, Aiman dan Arif, insya-allah kalau ada rezeki bawa lagi 27,28,29 kebetulan ayah ada urusan kerja kami tumpang semangkuk. Memang sudha janji dengan anak-anak mahu bawa mandi kolam, kita tengok macam mana.

Tahun depan Hakim sudah darjah dua, tidak banyak persiapan, cuma fokus untuk lebih seimbang antara pengajian quran, tajwid dan akademik sahaja. Matlamat saya mahu Hakim masuk sekolah tahfiz sains, jadi sellau bersembang dengan dia, ada satu sekolah yang terdekat dengan kami, sekolah tahfiz sains di kok lanas. Jadi beritahu dan beritahu agar Hakim menyerap apa matlamat. Saya bagitahu Hakim, abang anak sulung ibu mahu pergi sekolah tahfiz, tak kisahlah abang mahu kerja apa yang penting tunaikan dulu harapan ibu.

Arif baru usia 6 saya tukarkan satu lagi tadikan IQ anakku, manakala Aiman dan Arissa masih kekal di PASTI. Tahun depan lebih seimbang urus anak-anak dan bisnes. Masa lebih fleksibel memandangkan enaam bulan atau separuh  tahun ke-2 tahun 2012 saya sudha foku yang ini, jadi masa sudah disusun dengan seimbang-insya-Allah.




Bisnes tanpa modal-sertai saya!

Bagi kalian yang berminat

-suka baca buku
-suka buku
-mahu jual buku

Komitmen
- ada komputer dan internet
-suka belajar, bermotivasi, tidak putus asa

Sertai saya

Kedai Buku Online Network memerlukan kalian seperti di atas.
- Dropship
-Tanpa modal
-Penyertaan terbuka bagi yang berada luar kelantan

syarat wajib perlu baca buku Jana RM Dari Rumah atau ebook www.janawangdirumah.com


Mesej saya di fb nyatakan minat,http://www.facebook.com/masayu.ahmad




No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin