Wednesday, July 18, 2012

Setiap hari selepas subuh, saya hantar kuih emak buat





Jika ke seminar smp (seminar marketing power) oleh DAO- antara yang dikongsi adalah 'menyatakan kepakaran kita kepada pelanggan' jadi saya mahu berkongsi apa kepakaran saya.

Kepakaran dan kesukaan saya adalah menjual apa sahaja barang saya suka. Ia bermula sejak saya sekolah rendah, sekolah menengah, di universiti, semasa bekerja dan sehingga kini.

Arwah emaklah orang paling penting dalam mengasuh saya soal ini. Semasa darjah tiga hingga darjah enam, sayalah yang membawa karipap ke kanteen sekolah. Jika tidak habis, semasa balik sekolah sambil berjalan kaki, saya agihkan kepada rakan-rakan. Hasni dan Sayani selalunya dapat makan karipap percuma.

Saya jugalah setiap pagi sesuai subuh, menghantar kuih muih yang emak buat, karipap, roti goreng, roti kukus, ke gerai mok doh bulat, mok doh mok cik mek, mok cik di sungai.

Saya jugalah ketika sekolah menengah bangun pagi dengan berpakaian sekolah, membungkus nasi berlauk, nasi lemak, nasi kerabu, segala jenis nasi. Habis bau baju sekolah dengan nasi.

Saya jugalah bawa banyak jenis nasi bungkus dalam beg sekolah. Juga jualan gula-gula dalam kelas.

Ketika bulan puasa sebelum Raya, saya pernah berjaya menjual kek buah, kek coklat dan bermacam lagi (kek dibuat oleh sepupu). Di universiti saya pembekal kad telefon. ;D

Panjang pula cerita saya-belum habis lagi nanti saya sambung:D



Buku pilihan hari ini sesuai untuk bacaan kanak-kanak



klik di sini untuk beli


klik di sini untuk beli

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin