Saturday, July 14, 2012

Mula bisnes tanpa modal-tips wahm, soho

www.janawangdirumah.com


Salam kasih sayang, AllahuAkbar, tiada tuhan yang disembah melainkan Allah, Nabi Muhammad pesuruh Allah. Hanya Dia Tuhan sekalian Alam.

Sepanjang titik tolak, saya berhenti kerja dan memulakan usaha sendiri, maksudnya tiada majikan. Hanya kepada Allah saya berserah. Ya, jatuh bangun, saya tidak pernah bercerita apa-apa yang sedih di sini, hanya berkongsi yang gembira dan positif sahaja.

Maka, apabila fokus hati kita kepada apa yang kita mahu, kadangkala Allah beri dalam bentuk rezeki dan peluang yang tidak terjangka. Betapa sejak penghujung 2008 sehingga kini, tarikh 14 Julai 2012, esok adalah hari penting 15 Julai 2012. AllahuAkbar, rasa syukur tidak terkira.

Semoga saya tabah, sabar, berusaha, bersungguh untuk menghadapi hari esok dan seterusnya. Ia adalah diibaratkan mentor yang tepat sudah sampai ke persimpangan jalan saya. Setelah saya berjalan,berjalan, berlari, rehat sebentar, terjun gaung, terjun bangunan (belum ya;P)
Alhamdulillah atas segala perjalanan yang nikmat dan manis ini. Inilah sisi kehidupan terbaik, setelah doa saya dimakbulkan.


Ok, saya biarkan biarkan sebentar kisah atas tergantung ia ada sambungannya kelak.

Apa yang mahu saya sentuh, saya bermula dengan tiada modal, hanya sokongan 150% en.suami. Dialah penaja bank saya jika mahu ke seminar, bengkel ilmu dan apa sahaja keperluan saya.

Saya bermula tanpa modal, mengikuti bengkel seminar, dan ada juga yang berbayar. Ada ketika saya memecut, ada ketika saya ketinggalan trek, tetapi saya teruskan juga perjalanan.

Ok, bagi kalian yang tidak modal tetapi mahu belajar dan bermula, insya-allah nanti usai saya create grup, akan saya uar-uarkan di sini ya.

Salam kasih sayang



No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin