Monday, June 4, 2012

10 sebab mengapa perlu memilih wahm atau soho



Sudah ramai yang sudah berjaya bekerja dari rumah, anda masih ragu-ragu untuk melakukannya. Bekerja dari rumah tidak semestinya terjun terus secara sepenuh masa, tetapi mulakan secara sambilan ketika masih bekerja.

1. Anak-anak semakin bertambah, anda semakin sukar untuk mencari agihan dan imbangan masa.

2. Mahu menjana penadapatan daripada pelbagai sudut. Tidak semestinya sudah bekerjaya kalian tidak boleh lagi mencuba peluang lain.

3. Mengekalkan pekerjaan sedia ada, pada masa yang sama jadikan peluang jana pendapatan dari rumah sebagai sumber pendapatan sambilan.

4. Berupaya belajar lebih awal dunia bisnes skala kecil, lebih awal mencuba lebih banyak menimba peluang dan  pengalaman baru.

5. Dunia bisnes, kawab-kawab baru dan mula bina jaringan dalam bisnes. Lebih ramai dikenali, lebih banyak peluang lebih banyak ilmu tentang bisnes yang kita serap.

6. Ada ilmu bisnes yang dapat diserap dan panduan dalam kehidupan, contohnya pengurusan masa, juga panduan kehidupan diserap masuk dalam bisnes seperti tekun, sabar, berusaha, bersemangat dan sebagainya.

7. Boleh belajar dari kegagalan dan kisah-kisah kejayaan sebagai sumber inspirasi kehidupan. Kelangsungan kehidupan bukan sekadar sebagai keuntungan semata-mata, ia juga berkait bagaiman kita memberi dan berkongsi nilai hidup dengan orang lain.

8. Anda sudah ada minat yang boleh dikembangkan sebagai bisnes yang berpotensi. Mungkin ia hanya kecil-kecilan tetapi masih mampu menjana pendapatan.

9. Kepuasan mendapatkan nilai wang dari hasil usaha sendiri, kepuasan adalah berganda berbanding bekerja dengan orang lain.

10. Apa tunggu lagi, mungkin kalian adalah orang seterusnya menyemarakkan rangkaian 'kumpulan bekerja dari rumah'.

Rancang kerja dari rumah sekarang dapatkan panduan asas melalui ebook ini, www.janawangdirumah.com





No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin