Wednesday, December 18, 2013

Rezeki Allah yang tentukan bukan manusia

Teks: Masayu Ahmad
www.janawangdirumah.com

Kenapa dia berjaya aku tidak?
Kenapa aku buat perkara yang sama seperti dia, tetapi rezekinya lebih banyak?
Kenapa dia yang dapat dulu bukan aku?
Kenapa untung aku hanya 2k, tetapi untung dia 10k?

Kenapa, kenapa, kenapa?
Salah satu buku yang wajib dbaca yang mudah difaham ialah buku 'Mudahnya Menjemput Rezeki'. Kita akan lebih faham menjemput lebih mudah berbanding mencari. Rezeki juga pada saya satu tingkat proses ujian kepada kita sama ada berbentuk 'kesenangan' atau 'kesusahan'. Sama ada bekerja sendiri, atau makan gaji. Apabila kita faham 'rezeki' bukan dari manusia. Manusia, alat hanyalah pemudah, laluan, pelengkap.

Bersambung..

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin