Tuesday, June 4, 2013

urus masa urus tenaga-tips wahm soho

Teks: Masayu Ahmad

Dalam banyak dilema yang dikongsikan dengan saya, di grup mahupun email. Ramai para wahm dan soho mengadu tidak cukup masa, tidak pandai urus masa, mahu masa lebih, tidak cukup kaki dan tangan.

Ya, saya faham saya juga melalui semua perkara di atas. Saya juga ibu, saya juga penulis, saya juga usahawan, di rumah mahupun luar rumah.

Rasa badan kurang sihat, sudah beransur-ansur, dan saya kembali cergas untuk menyelesaikan senarai demi senarai. Bekerja sendiri, kita lebih berdikari, tahu apa matlamat jangka pendek dan jangka panjang. Matlamat jangka pendek saya adalah 12 ebook untuk tahun ini, dan selesa dengan 30 buku/ebook. Bergerak selepas itu adalah sudah pun mula kelas online, terbahagi kepada tiga berikut.

1. asas blog dan penulisan

2. asas blog dan fanpage untuk bisnes

3. Teknik blog siapkan ebook pertama (yang ini yuran akan dinaikkan lagi, jadi daftar segera sementara yuran masih harga baik hati)

bersambung


No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin