Thursday, June 6, 2013

Rutin sebagai wahm

Konsultan bisnes online
Saya menjalankan beberapa perniagaan, yang menjurus kepada konsultansi bisnes online dan 
juga pemakanan kesihatan, serta dalam proses penjenamaan semula butik barangan ibu 
menyusu dan bayi dan beberapa aktiviti sukarela yang saya terpaksa berhentikan seketika 
kerana sibuk dengan kerjaya yang lalu.

Rutin sebagai wahm
Setiap hari saya bangun jam 6 pagi, menyiapkan kelengkapan suami ke pejabat dan anakanak ke tadika. Selepas menghantar mereka, samada saya terus pulang ke rumah, atau ke
pasar, atau berada di 'pejabat bergerak' saya di Suria KLCC atau The Curve untuk
menyiapkan kerja-kerja. Selepas itu saya menyiapkan pesanan pelanggan serta pengurusan
rumahtangga, sebelum mengambil anak dan suami pada sebelah petang.

Saya suka membaca
dan masa senggang biasanya saya habiskan dengan membaca. Waktu malam biasanya masa
untuk keluarga, bersama anak-anak menonton rancangan kegemaran mereka, mengajar
mereka dan sebagainya. Biasanya saya akan kembali ke komputer setelah anak-anak tidur.
Selalunya dalam jam 12 tengah malam ke atas.

Mommy Lyna
Sumber:
http://superwahmsupermom.blogspot.com/


Sukses adalah suatu ukuran yang subjektif.
Ada yang merasakan sukses bila mana mereka mendapat pendapatan yang banyak
berbanding semasa bekerja makan gaji. Bagi saya sukses sebagai wanita/ibu berkerja dari
rumah adalah apabila keluarga bahagia, terjaga dan ada di depan mata, punya masa untuk
mendidik anak, sentiasa bersedia menjaga makan pakai dan sakit pening mereka. Rezeki
wang ringgit adalah bonus atas usaha dan pengorbanan dalam perniagaan. Mungkin rezeki
yang datang itu sedikit di mata kasar tetapi yang saya cari biarlah ia berkat.

Saya percaya sebagai seorang isteri, redha suami dalam membuat sesuatu urusan adalah
sangat penting. Saya selalunya akan meminta pendapat suami sebelum meneruskan
perancangan dalam perniagaan saya.

Motivasi dalam diri sangat penting.
Bekerja dari rumah tidak sama seperti bekerja makan gaji di pejabat. Pengurusan masa juga
sangat penting kerana kita mungkin akan melakukan pelbagai kerja dalam satu masa sehingga kita lupa yang mana satu perlu diutamakan. Pengasingan kerja tidak wujud bila menjadi ibu
yang bekerja dari rumah tanpa pembantu, jadi perlu tangkas menyelesaikan pelbagai urusan.
Pastikan ada target setiap hari supaya sentiasa produktif dalam urusan bisnes.

Sentiasa cuba
menyelesaikan tugasan berkaitan bisnes secepat mungkin walaupun due date masih panjang
kerana kita tidak pasti dengan keadaan kesihatan keluarga. Bersedia menghadapi masa di
mana sumber pendapatan tidak menentu, jangan merasa sedih dan sentiasa percaya rezeki
pemberian Allah ada jika kita berusaha.

Farah Fahizah
Sumber: http://superwahmsupermom.blogspot.com/



Pakej di atas adalah RM125, tetapi saya mahu bagi harga kasih sayang, RM100 sahaja
bonus 1: dropship produk sunnah
bonus 2: dropship produk buku
bonus 3: dropship borong

Bayar di sini, saya mahu pakej wahm soho harga baik hati RM100

harga ini sah sehingga 30 Jun sahaja, miliki sekarang Maksudnya beli dua dapat free 1 ebook.

Tiga ebook di atas adalah bacaan asas.

1. Ebook asas blog dan penulisan.
Ini adalah permulaan untuk mencari tapak awal pasaran dan sasaran pelanggan. Sama ada blog persendirian dan blog bisnes. Analisa awal sangat penting untuk pemilihan blog yang sesuai. Saya sertakan bersama kajian kes iaitu analisa blog pelajar-pelajar yang mengikuti kelas saya.

Analisa pengalamab dan kepakaran untuk memulakan blog pertama. 
Panduan penulisan, membina blog berpengaruh, suka dibaca khalayak.
Teknik mudah menggnakan blog, menyiapkan ebook atau manuskrip pertama. 
Blog sebagai salah satu cara promosi produk untuk pemasaran online.
Mahu menulis tetapi tidak tahu cara. Mahu mempunyai blog sendiri, tidak tahu asas dan langkah demi langkah.

Bab 1: Analisa Penentuan Tajuk Blog
(Berdasarkan pengalaman dan kepakaran)
Bab 2: Pendapatan Pasif/ Aktif Melalui Blog & Ebook
Bab 3: Langkah Demi Langkah Blog
Bab 4: Rancang Penulisan
Bab 5: Menyusun Bab
Bab 6: Tips Penulisan
Bab 7: Tulisan Berpengaruh
Bab 8: Motivasi Menulis
Bab 9: Panduan Temuramah
Bab 10: Asas Suntingan
Bab 11: Mengurus Ebook/ Manuskrip Pertama

2. Ebook super wahm super mom

Adalah kesinambungan dari ebook www.janawangdirumah.com. Sangat penting untuk mengetahui setakat ana cabaran bekerja atau bisnes dari rumah. Saya ada banyak menerima soalan sebegini?

"Bagaimana saya mahu mula, saya tidak pernah mengusahakan bisnes?"
"Bolehkah saya berhenti kerja dan mula berjualan online?"
"Bagaimanakah pendapatan saya selepas berhenti?"

Jawapan umum saya pasak kepada tiga perkara.
Bina senarai pelanggan dan jualan sebelum kalian benar-benar berhanti.
Lakukan secara sambilan, lakukan secara serius. Jika pulangan sudah stabil, barulah fikirkan langkah seterusnya.
Bekerja sendiri maksudnya kita menyerahkan 100 peratus keupayaan usaha atau kebergantungan rezeki kepada Allah. Ke semuanya saya sudah masukkan perkongsian pengalaman sebenar ibu-ibu yang bergelar wahm soho dalam ebook super wahm super mom. Mahu atau tidak dari segi persediaan fizikal dan mental kalian perlu cari seberapa banyak maklumat.
Lakukan secara sambilan sebelum lakukan sepenuh masa.
Keterangan lanjut lihat di sini: 

3. Ebook panduan mula butik online dan offline
Ebook ini juga langkah demi langkah butik online dan offline. Juga perkongsian dua usahawan yang sudah pun berpengalaman dalam mengusahakan butik.
Keterangan lanjut di sini: 

Miliki pakej asas wahm soho di atas dengan harga RM100 sahaja, sah sehingga 15 Jun. Selepas itu harga kembali RM125.


Milki sekarang ;) bayar di sini RM100 sahajahttp://www.kedaibukuonline.biz/index.php/tempahan




No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin