Sunday, April 28, 2013

Travelog kasih sayang

Tawaran di atas sekali sahaja, dan sah sehingga 20 Mei 2013
Hanya RM30 untuk tiga ebook di atas

Tawaran Ebook Pantang.Beli Ebook 30 Tips Sihat Ibu Hamil & PantangFREE Ebook 20 Menu Sihat Pantang & Hamil
BONUS!! Ebook Super WAHM Super MomBONUS EBOOK akan diberikan selepas Puan-Puan membuat ulasan tentang Ebook 30 Tips Sihat Ibu Hamil & Pantang
Tawaran sah sehingga 20 Mei 2013.

Teks: Masayu Ahmad


Momen pentang yang damai, alhamduillah atas segala nikmat dan kurnia Allah. Baik dari segi rezeki, nikmat masa lapang, peluang mencari rezeki dengan cara sendiri juga nikmat dapat menjaga kebajikan orang tua sementara mereka masih ada. Saya mahu menjawab beberapa soalan di email dan juga fb. Saya buat rumusan begini.


Cabaran membuat keputusan berhenti kerja

 Ada yang menyangkakan berhenti kerja dan mula bisnes maka kita akan berbahagia. Saya bagi tips yang lebih berhemah, iaitu buat persediaan dahulu sekurangangnya ada kewangan 2 tahun untuk menampung perbelanjaan dan bajet awal dua tahun pertama atau tiga tahun pertama. Mulakan secara sambilan sebelum sepenuh masa, boleh dapatkan panduan ini dalam ebook www.janawangdirumah.com, ada perincian di dalamnya.

Manakala analisa memilih jenis bisnes pula dalam buku Jana RM Dari Rumah. Ada analisa bagaimana kalian membuat keputusan tentang jenis kerja atau bisnes. Saya sedang usahakan juga tiga buku iaitu 101 idea bisnes online, 101 bisnes offline, dan 101 idea home-based bisnes. Ia adalah hasil dari pencarian maklumat saya bukan sejak 2008 tetapi sejak saya bergelar wartawan lagi. Maknanya lebih kurang 10 tahun saya bergelumang dengan maklumat ini dan mungkin membantu kalian memilih jenis bisnes. Ada beratus jenis bisnes dan ramai usahawan sukses belakang tabir. Selesai siri ini saya akan mula menjejaki surirumah jutwan. Misinya untuk mengambil seberapa banyak aura dan kehebatan, usaha luar biasa dan kisah inspirasi. Insya-Allah.


Berbalik tajuk di atas, ya blog ini juga saya sedang selaraskan ayat demi ayat dari mula saya bekerja dari rumah sehingga kita. Ada yang dikongsi di sini ada juga yang belum, namun ia adalah catatan manis seorang suri rumah biasa seperti saya. ;)


Salam kasih sayang ;)



















No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin