Tuesday, May 3, 2011

Tip bekerja dari rumah

Sumber: Muka surat 180 Jana RM Dari Rumah
Penulis: Masayu Ahmad

Bekerja dengan sepenuh jiwa

Apabila bekerja dengan sepenuh jiwa raga, anda tidak akan berkira dengan jumlah jam bekerja. Sebaliknya mahu melihat sejauh mana ukuran prestasi bisnes atau kerja. Antara ukuran yang jelas ialah banyak mana sasaran produk berjaya dijual dalam tempoh tertentu, juga bilangan pelanggan baru yang semakin bertambah.
Jadikan pejabat di rumah sebagai satu tempat terapi minda yang menyeronokkan. Apabila anda seronok di tempat kerja, secara tidak langsung anda mampu fokus dan kekal konsisten bekerja.

Belajar daripada orang lain dalam bidang yang diceburi

Membaca majalah, jurnal bisnes, mencari siapa yang begitu dikenali dalam industri yang anda ceburi. Sudah pasti ada cara untuk anda mengetahui bagaimana mereka terdahulu berusaha dan sukses dalam bidang pilihan.

Adakah anda dedikasi?

Kerja, kesabaran dan pengorbanan adalah antara acuan yang perlu ada dalam diri seorang usahawan. Hadapi sahaja, jika terlalu mudah sudah tentu ramai yang berjaya. Tetapi sudah pasti ada jalan dan acuan yang betul.
Bersiap sedia mengorbankan masa pada peringkat awal anda mengusahakan bisnes, kurang kehidupan sosial yang tidak bermanfaat dan tumpuan sepenuhnya untuk mengembangkan bisnes. Efisien dengan melakukan kerja dengan betul dan efektif dlam setiap gerak kerja.


Salam kasih sayang penuh motivasi




Dapatkan buku Jana RM Dari Rumah di sini- http://www.http//nilamberkat-kedaibukuonline.blogspot.com/

Dapatkan juga ebook Panduan Bekerja Di Rumah Untuk Wanita di sini - http://www.janawangdirumah.com/

Layari Panduan Kesihatan & Kecantikan; http://www.masayuahmad.blogspot.com/

Sertai saya di facebook - http://www.facebook.com/#!/masayuahmaddotcom

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin