Wednesday, June 17, 2009

Stesen kerja inspirasi untuk WAHM



Teks: Masayu Ahmad
Foto:http://images.crateandbarrel.com

Saya mengidamkan sebuah bilik kerja yang penuh berinspirasi dengan dekorasi menarik sebagai stesen kerja saya di rumah.

Gabungan putih merah sebagai warna dinding dan kabinet buku. Hitam warna perabut, mungkin juga putih. Keluasannya perlu selesa untuk saya bekerja, membuat penyelidikan dan bersantai mencari inspirasi.

Jika minda kepenatan, pandangan akan dilontarkan ke luar dinding kaca yang ditabir taman hijau yang redup.

Bunyi air mengalir dan bunyian irama alam tentunya memberikan mood segar kepada otak untuk aktif berkerja. Taman redup menghijau dan pancuran air sebagai satu elemen alam semulajadi untuk memulihkan minda.

Di situ juga terdapat sebuah meja dan kerusi untuk saya melepaskan lelah menghirup teh panas agar tubuh kembali segar dan bertenaga.

Matlamat ini mungkin juga cepat atau lambat, sasarannya adalah berdasarkan produktiviti kerja saya untuk tahun ini. Ini juga sebagai ganjaran kepada diri sendiri atau motivasi untuk meningkatkan usaha untuk mencapai matlamat yang disasarkan. Insya-Allah.

2 comments:

Pija Madzlan said...

Uuukk,kenapa saya tak ada impian sebegini ha? Huhu

Masayu Ahmad said...

sudah boleh mula dari sekarang, sama-sama kita jadi WAHM yang sukses

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin