Monday, July 11, 2011

Yang dikejar dapat yang dikendong tak tercicir ;D

Teks: http://www.masayuahmad.com/


Sangat penting kita tidak melihat pandangan orang lain sebagai menutup segala idea yang kita miliki. Saya suka melihat apa-apa perkara sekalipun dari sudut positif. Ya positif.

Yang dikejar dapat yang dikendong tak tercicir (asalnya yang dikejar tak dapat yang dikendong tercicir), buat apa kejar perkara yang sah-sah tak dapat, jadi usahakanlah perkara yang boleh memberi manfaat kepada diri kita sendiri.

Orang tamak selalu untung

Saya selalu pegang kata-kata di atas. Saya tamak membaca mana-mana informasi yang berkaitan perkara yang sedang saya tulis. Saya tamak untuk membawa kisah-kisah kejayaan luar biasa. Saya tamak untuk menulis, menulis, menulis.

Saya tamak dan memang tamak, agar saya bekerja dengan kelajuan yang lebih pantas. Saya rugi apabila tidak menggunakan masa sebaiknya. Saya rugi apabila anak-anak sudah tidur saya perlu bangun sepantas kilat untuk menyelsaikan kerja.

Bersambung: Aiman mahu air oren ;D

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin