Monday, July 11, 2011

Trek pendek, trek panjang

Teks: Masayu Ahmad

Apa itu trek pendek, trek panjang. Saya suka berkias-kiaskan. Insya-Allah apabila 'trek pendek' sudah hampir mahu terbit baru saya hebah-hebah, selagi ia belum ada lay out dan cover, selagi itulah saya berkias-kias.

Alhamdulillah trek pendek pagi ini sangat lancar proses penyuntingan. Banyak kali tersangkut-sangkut perjalanannya. Ada kala jalan berlubang saya mengelak, ada kala hari hujan, saya mencari tempat berteduh. Hari ini jam 8.22 pagi bersamaan 12 Julai 2011, Allah telah memudahkan hati dan momentum saya. Sudah 95% selesai. Mahu selesaikan 5 peratus lagi, proses ulang baca, sunting, ulang baca, sunting, buang, tambah, bagi mencantikkan lagi manuskrip. Insya-Allah sebelum jam 10 pagi saya mahu emailkan ia kepada editor.

Selepas jam 10 hingga 12 tengahari, saya mahu sambung pula trek panjang. Semalam, Arissa jurang sihat, banyak kali dia menangis, tidak mahu tidur. Rupanya dia mahu membuang, agaknya perut sudah selesa. Selesai 'membuang' saya mandikan, sapu minyak ubat yuyi cap limau, sapu bedak, tukar baju. Arissa kembali selesa dan kembali tidur dengan nyenyak dalam buai.

Saya sudah bekerja dari rumah kalian bila lagi?

Baca ebook http://www.janawangdirumah.com/ sebagai persediaan asas untuk bermula. Dapatkannya, sebelum harga dinaikkan. ;D

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin