Saturday, July 9, 2011

Surirumah yang disayangi Allah

Teks: http://www.masayuahmad.com/

Salam kasih sayang, hari ini kalian mungkin sedang berhujung minggu. Saya di Kelantan, sudah memulakan hari bekerj. Alhamdulillah atas nikmat hari ini. Arissa sudah kebah demam, saya sudah mulai marathon seperti biasa. Terima kasih buat pembeli ebook http://www.janawangdirumah.com/.

Juga tempahan Jana RM Dari Rumah. Saya sedang menyelesaikan manuskrip bulan Julai dan juga penyuntingan beberapa manuskrip lagi sebelum dihantar. Itulah rutinnya.

Saya ingin berkongsi apa lagi pilihan sebagai muslimah yang memilih untuk bekerja dari rumah.

1. Berhenti kerja dan menguruskan rumah tangga, bukanlah satu bebanan, tetapi ia juga satu lagi ibadah kerana kita bekerja dengan Allah. Mungkin rezeki itu tidak nampak dari segi wang ringgit. Mungkin ia datang dari segi kenikmatan ketenangan, dapat menguruskan anak-anak, juga jika benar-benar ikhlas 'gaji' itu nanti adalah datangnya dari majikan yang sebenar-benar majikan

2. Ada yang cukup risau apabila tidak bekerja, tiada lagi pilihan untuk berbelanja sesuka hati wang sendiri, juga mahu memakai apa sahaja yang diigini.

3. Pilihan berada di rumah bukanlah bergelar suri rumah semata-mata, tetapi kita boleh mencari peluang untuk menjana pendapatan. Pilihan sama ada menjual produk fizikal atau digital. Carilah sumber, seminar, mana-mana peluang yang boleh kita ambil ilmunya dan mula berusaha ke arah tersebut.

4. Mungkin ada yang tidak boleh menerima hakikat bekerja dari rumah sepenuh masa, tetapi ia terpulang kepada pandangan masing-masing, apa matlamat jangka pendek dan jangka panjang dalam kehidupan. Kehidupan bukan kekal di sini, asas pendirian inilah yang membawa apa hala tuju kehidupan kita yang sebenar.

http://www.janawangdirumah.com/

1 comment:

Mahani said...

assalamualaikum masayu,
salam ukhuwwah fillah. seronok sgt bila baca blog ni. Byk ilmu yg dpt saya belajar kat sini :)
oh ya, rupanya ayu duk kat kelantan ya? duk kat mana ya?

There was an error in this gadget

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin