Friday, July 8, 2011

Sudah Sabtu

Teks : http://www.masayuahmad.com/


Salam kasih sayang, hari ini bersamaan 9 Julai 2011. Arissa demam semalam dan hari ini, namun begitu  dia masih dapat tidur lena dan tidak merengek-rengeh. Sangat baik anak ibu. Sekarang sudah lena kembali di dalam buaian. Boleh saya sambung semula menulis.

Hari ini mahu keluar sebentar ke bandar, harapnya Arissa sudah kebah menjelang petang. Jika sempat mahu menziarah bapa saudara sekali lagi.


Saya ingin kongsikan tip dalam buku Jana RM Dari Rumah muka surat 219-220.

Cabaran sebagai penyelesai masalah

  • Mengautr Jam kerja secara tetap

Tetapkan peruntukan masa harian jam kerja. Anda boleh mentapkan berapa jam untuk fokus menyelesaikan dan menguruskan operasi harian. Gunakan Jadual Tempoh 4 Masa yang disarankan pada bab 9.

  •  Sokongan dan kritikan memantapkan motivasi
Anda masih memerlukan sokongan, kritikan dan pandangan. Jangan mudah marah atau kecil hati jika ada yang memberikan kritikan yang tidak munasabah. Anda perlu membuat analisa kepada setiap kritikan yang diterima. Lakukanlah perubahan jika menerima kritikan yang bernas. Jangan sesekali patah semangat jika menerima kritikan yang menyakitkan hati.

Dapatkan ebook http://www.janawangdirumah.com/, sebagai permulaan dan bacaan asas untuk persediaan bekerja dari rumah. Lakukan dari sekarang sama ada secara sambilan atau sepenuh masa.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin