Saturday, July 2, 2011

Nikmat kesihatan

Teks: http://www.masayuahmad.com/
Foto: google


Dek kerana mahu menikmati air kelapa muda sejuk. Saya habiskan juga satu bekas minuman yang sejuk, ketika singgah di Pasar Malam Kubang Kerian. Padahnya, satu badan tidak senang urut, urat macam ditarik-tarik. Akibatnya demam dua hari, hari ini masih lagi terasa. Biasanya kita panggil 'demam urat' atau 'sakit urat'.

Ais dan kelapa muda memang berbisa. Tambahan pula wanita yang sudah melahirkan ramai anak, saya perlu betul-betul menjaga kesihatan. Semalam kerana belum makan ubat, bangun juga untuk memasak masakan tengahari, mana ada mc kan, nanti orang tua dan suami mahu makan apa pula. Masih lagi boleh, pulang ke Kota Bharu, singgah beli ubat.


Panadal extend for muschle and joint pain memang mujarab. Usai magrib sampai di rumah mertua, segera solat dan mandikan Arissa. Telan ubat dua biji, terus letakkan badan berehat. Nasib baik mertua sudah siap memasak, dalam 20 minit, saya bangun gorengkan ikan dan panaskan sup tulang, sambil melayan Aiman makan. Badan sudah tidak tertahan, segera berehat dan berehat.

Bangun pagi ini, masih keletihan, ambil lagi dua biji. Jam sekarang 9.31 pagi bersamaan 3 Julai 2011. Badan rasa makin kebah, saya mahu bercuti mendobi pakaian. Badan sudah letih bangat. Si comel Arissa tersengih-sengih bangun. Nasib baik, adik sangat baik.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin