Saturday, February 12, 2011

Tips supermama

Teks: Masayu Ahmad
Pic: Google

Situasi di atas sama sahaja untuk ibu-ibu yang bekerja di rumah. Kadangkala sambil mendodoikan Arissa, sambil saya mengedit manuskrip. Bayangan kanak-kanak di belakang, sama ada Arif atau Aiman sedang bermain atau membaca buku. Itu suasana biasa.

Pun begitu, kadangkala saya memerlukan privasi untuk kekal fokus. Sekaang sedang berusaha dengan gigih mencari penyesuaian jadual untk saya bekerja dengan lebih tekun. Ketika anak-anak tidur ah waktu terbaik saya bekerja terutama pada waktu malam, dinihari dan pagi.

Anak tidur saya berjaga, anak berjaga tentulah saya perlu berjaga juga. Masa sangat berhaga sekarang ini, sangat cemberu, setiap hari melihatat jam, oh sudah jam 9, oh sudah 12, oh sudah jam 4, oh sudah malam semula. Laju sungguh masa bergerak.

Bersambung; Aiman sudah bangun, nanti saya sambung.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin