Wednesday, February 2, 2011

Intensiti multitasking

Teks: Masayu Ahmad

Salam siaran petang hari, betapa enak keropok lekor yang boleh didapati di mana sahaja. Juga kuih muih Kelatan. Keterujaan menyebabkan berat badan naik juga boleh tahan juga. Saya perlu kembali ke dunia nyata, bahawa tak usah buru-buru. Ambil masa dan nikmati seadanya.

Nasi berlauk, nasi kerabu, nasi dagang, laksa, sebut sahaja. ;D. Memang seronok berada di negeri sendiri.

Mulititasking bermula

Banyak kerja saya tergendala dek kerana banyak perkara berlaku serentak tanpa diduga pada penghujung tahun. Jadinya saya perlu meningkatkan intensiti pecutan membuat kerja rumah, menjaga baby Arissa, juga kanak-kanak riang.;D . Ibaratnya menjaga empat anak kembar berlainan usia, perlu juga ada multitasking. Saya masih belum menemui lokasi penempatan sesuai kami sekeluarga. Jadi buat sementara waktu tinggal dulu bersama mertua. Rumah ini juga tiada orang selain mertua suami isteri. Kanak-kanak riang pencetus suasana, menemankan atuk dan mok. Dua atau seminggu sekali pulang ke kampung saya ziarah ayahanda. Itu rutin setakat ini.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin