Sunday, November 28, 2010

Selesai sudah

Teks: Masayu Ahmad
Pic: Google

Selesai sudah semalam membeli barangan berpantang dan mengemas segala barangan bayi. Tinggal satu sahaja lagi pil spirulina untuk saya. Fungsinya boleh baca entri sebelum ini. Sekarang ini sudah bersedia bila-bila masa sahaja. Bersedia fizikal dan mental.

Dalam menanti hari, saya kembali bekerja seperti biasa. Lap top juga sudah dibawa masuk dan berada dalam bilik pantang. Tidak lagi bersiaran di dapur. Bilik ini bilik yang sama yang saya jadikan sebagai bilik kerja di bawah, sekarang ini diubah suai untuk keperluan sekarang. Memudahkan saya untuk menguruskan bayi, memantau kanak-kanak riang, rehat dan rawat semasa pantang.

Juga bahan-bahan bacaan dan rujukan untuk meneruskan kerja semasa pantang. Saya rasa tidak ada masalah untuk bekerja dengan kadar minima, jika letih boleh tidur, jika ada masa senggang boleh meneruskan pembacaan, kajian, penyuntingan dan penulisan. Saya perlu laju, kerana sudah banyak yang tertunggak. Perlu bekerja tiga kali ganda selepas habis pantang. Moganya segalanya selesai seperti mana yang dirancang.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin