Tuesday, November 2, 2010

Detik

Teks: Masayu Ahmad
Pic;Google

Jika melihat tarikh jangkaan, saya ada masa berbaki 57 hari. Satu apa pun persiapan tidak dibuat. Sungguh. Jadi minggu ini perlu berdikit-dikit mengeluarkan katil bayi dari stor, sauna perlu dibawa ke bilik bawah. Barang-barang bayi masih ada di kampung. Beg untuk ke hospital perlu dikemas.

Sakit main-main sudah dapat dirasakan. Pun, begitu saya tetap berdoa agar kali ini selamat melahirkan bayi dengan sempurna dan selamat. Pink atau biru terima dengan hati yang terbuka. Kontraksi main-main sudah ada. Tetapi saya tetap fokus menyiapkan kerja juga. Naluri ada berkata, mungkin pertengahan bulan 12. Oh, sungguh laju masa berjalan.

Hari ini bangun pagi, sangat teringin memasak sayur lemak, budu, ulaman. Berpagi-pagi mahu  membeli nasi lemak, saya melencong membeli bahan untuk memasak. Ada lori membawa bahan basah untuk jualan di sini setiap hari Rabu. Sebetulnya saya tidak pernah membeli, kali ini pergi menjengah, menarik juga. Jadi membeli juga sebiji buah nanas masak. Juga bahan masak untuk sayur lemak. Ubah tabiat. ;D

Biasanya segala barang keperluan dapur bukan urusan saya. Hanya masak sahaja apa segala bahan en.suami belikan. Hari teringin pula beli belah. Sambil-sambil berjalan keluar mengambil angin pagi.

Ok, saya mahu sambung kerja rumah dan m

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin