Tuesday, November 2, 2010

Penghargaan buat kak yong dan ummi hanie

Teks: Masayu Ahmad

Alhamdulillah atas kurnia hari ini, masih lagi dipanjangkan umur untuk terus berjuang. Kesihatan sekarang semakin tidak konsisten, badan sihat tetapi pergerakan semakin terbatas. Badan juga semakin mengebu-gebu. Biasanya dengan berat badan sekarang, saya berada dalam peringkat akhir kehamilan.

Cabaran dan kekangan masa juga membuatkan saya perlu melawan arus menyiapkan kerja. Walaupun seperti kura-kura, tetapi saya tetap usahakan siap juga.

Terima kasih ummi hanie dan kak yong

Saya sebenarnya rasa sangat terharu terutama dua orang sahabat maya ini umie hanie-http://ummi-hanie.blogspot.com/ dan kak yong  http://www.kakyong.com/. Mereka berdua suka berkunjung ke sini dan meninggalkan jejak ramah mesra. Boleh dikatakan saya tidak pernah sekalipun meninggalkan jejak di blog mereka berdua. Saya selalu berkunjung ke blog kak yong dan umi hanie, tetapi terjahan saya adalah pecutan, kadangkala banyak komen yang ditinggalkan tidak dapat disempurnakan kerana perlu menunggu beberapa gajet di blog kalian, ia mencuri masa kelajuan. Mohon maaf ya, apa pun memang saya selalu menziarah cumanya tidak meninggalkan jejak.

Begitu juga dengan komen-komen di sini, saya suka ada yang meninggalkan jejak. Jika saya sempat, saya akan balas ya. Tetapi teruslah memunculkan diri memberi pandangan dan kritikan. Sekurang-kurangnya ia sebagai pembakar semangat saya. Apa yang mengharukan saya, ramai yang datang ke sini, berdasarkan rekod trafik pada klikjer.com mencecah ribuan. Dan juga kebanyakan yang membeli ebook saya dan ebook-ebook lain adalah datangnya dari blog ini dan blog satu lagi.

Juga apa yang lebih membuat saya teruja, pelanggan yang membeli Jana RM Dari Rumah bukan dari kaum hawa semata. Kebanyakannya juga adalah lelaki, mungkin pada masa hadapan entri perlu saya seimbangkan. Jika lelaki juga berkunjung ke sini, saya cuba untuk lebih mengambil pendekatan seimbang dalam penulisan artikel.

Juga pengkhususan adalah sama khusus untuk Sahm, Wahm, Soho. Kerana buku-buku yang diterbitkan kelak adalah kesinambungan daripada setiap buku.

Saya juga sangat berbangga dengan pencapaian ely- take me home & pack me love. Jujurnya kami tidak bertemu dan berkenalan. Saya merasakan satu semangat untuk melihat lebih ramai yang mendapat atau menjana pendapatan sebagaimana ely. Sudah melangkah ke arah yang lebih sukses. Hanya permulaan membaca dua buku yang disarankan di sini, dan selebihnya usaha ely yang berganda-ganda. Ely boleh dijadikan contoh wanita bekerjaya yang berhijrah ke SOHO, dia banyak bergerak dan mempromosi secara online dan offline.

Satu lagi yang betul-betul mencari ialah suri rumah yang bermula kosong dan akan menjana pendapatan sebagaimana ely. Insya-Allah akan ada seterusnya selepas ely. Saya harapkan lebih ramai memeriahkan kehadiran di blog ini untuk mengenali lebih dekat lagi.

Buat pemenang buku Jana RM Dari Rumah, bersabar ya, buku-buku sudah dan akan mula bergerak ke teratak kalian. Bagi saya sedikit masa, sungguh banyak cabaran saya pada minggu ini (tidak perlu diceritakan di sini). Semoga kesabaran kalian itu terubat apabila buku tersebut sampai ke tangan masing-masing.

Alhamdulillah juga, setiap kali saya dermakan buku-buku untuk tajaan mahu pun kepada yang memerlukan, terus ada pula yang membuat tempahan pembelian. Itulah yang sangat saya rasa satu bentuk rezeki yang tidak dapat diungkapkan dengan kata-kata. Selagi mana kita berusaha, berusaha, berusaha dan tawakal, insya-allah pelbagai bentuk rupa rezeki yang menjengah.

Doakan kesihatan saya dan moganya saya dapat selesaikan timbunan tugas yang hanya surut berdikit-dikit ini. Biarlah jadi kura-kura, konsisten dalam pertarungan tetapi akhirnya sampai ke garis penamat. Insya-Allah.

Salam kasih sayang

http://www.janawangdirumah.com/

2 comments:

Ummi Hanie said...

Salam Kak Mas ...

Saya juga terharu dgn entri ini ... ya,blog saya agak sarat jika dibandingkan dgn blog kak mas..sednag cuba buat'balancing' dari semasa ke semasa...:)

terima kasih..tak mengapa,kami faham kesibukan kak mas ;)

kakyong said...

mas..
tajuk n3 ni kan main lagi..
memang nak tutup lappy dah ni..
tetiba sajer la nak browse n3 terbaru kawn.. nampak tajuk ni terus klik...

Mas,
kami berdua ni kan SAHm.. ape ke lagi koje selain merayap mencari 'semangat' online... ;)

suka mbaca tulisan mas... yer lah wartawan pasti ade gaya penulisan tersendiri dan ade point yg dpt diselam..

apa2 pun take care..

There was an error in this gadget

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin