Thursday, October 11, 2012

Setiap hari mulakan dengan super seronok-wahm,sahm,soho

Teks: Masayu Ahmad


Hari indah bermula lagi, salam Jumaat yang terhebat. Selawat ke atas junjungan nabi Muhammad s.a.w. Bugar pagi ini dengan deretan tugas yang setia dan sedia untuk diuruskan. Pun begitu seperti biasa menjengah di dapur kasih sayang. Bihun goreng, keropok, karipap teh o panas sajian pagi ini.

Bagi yang mencari-cari bacaan sesuai untuk memulakan bisnes atau kerja dari rumah, di bawah adalah bacaan asas sebelum bermula. Labur dalam ilmu dan insya-allah idea mencurah-curah datang.

10 keseronokan bergelar wahm, sahm, soho

1. Kita tentukan apa yang kita mahu dan apa matlamat mahu capai 2,3,4,5 tahun dari sekarang.

2. Sema proses anak-anak membesar kita ada bersam meraikannya.

3. Boleh bercuti di mana-mana dan bila-bila masa. Untuk capai tahap di mana-mana perlulah kerja keras dulu kan. Jadi perlu rancang dari sekarang.

4. Anak sakit kita ada, anak gembira kita ada, pendek kata kita ada bila-bila masa anak-anak memerlukan ibu mereka.

5. Kita tidak terikat dengan siapa-siapa, hanya perlu mengikut panduan yang sudah ada dalam quran dan sunnah. Jadi pilihan terbaik ikut apa yang 'majikan' sebenar mahukan.

6. Kita boleh keluar dari kebiasaan yang orang lain semua terlibat sama, kesesakan trafik, hidup dalam tekanan, berpusu-pusu di pasaraya apabila masa gaji, bercuti pada masa orang lain juga cuti (jadi dah tak ada privacy)-pilihan di tangan kita sendiri.

7. Berkerja dari rumah memang indah, lebih indah kita juga maish boleh bekerja di luar rumah pilih mana sahaja lokasi idaman hati.

8. Mengapa masih keliru sedangkan sudah ramai yang sukses, jadi jangan buang masa.

9.Jika gagal pastinya perlu ada persediaan yang rapi, sekarang ini sudah banyak pilihan dan peluang bekerja dari rumah.

10. Baca buku jana rm dari rumah atau ebook ini www.janawangdirumah.com, saya sudah buktikan, jadi kalian juga sudah tentu boleh!


                                                            Semenanjung: RM77.00, S&S: RM84.00. Postage - RM10.00 & ss RM15.00

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin