Wednesday, October 17, 2012

Bisnes tanpa modal

Teks: Masayu Ahmad


Salam kasih sayang, sudah 18 Oktober 2012, aduhai sungguh pantas masa berlalu. Anakanda Hakim selesai juga peperiksaan akhir tahun. Tahun ini masih tahun berjimba-jimba Hakim. Mana taknya, saya belikan banyak buku latihan untuk latih tubi, tidak mahu dibuatnya. Diberi alasan, "tak apa bu, sene jah, abe biso doh". Adeh sakit jantung. Bak kata en.suami, ala darjah satu aje pun Uhuk.

Saya sebetulnya bukan mahu meletakkan sasaran nombor 1, tetapi saya mahu menitipkan perasaan bahawa dalam hidup ini, apa-apa pun perlu berusaha dan kerja keras. Bukan ambil mudah semua perkara.

Disebabkan juga itulah, Hakim dengan penuh keyakinan ke sekolah pada malam hari tidur dengan lena. Tidak mengapalah anak, nikmatilah kehidupan zaman kanak-kanak. Tetapi saya masih memantau, alhamdulillah subejk agama, arab, jawi dia sangat ok. Saya gembira akan hal itu. Sejak sebelum puasa saya sudah menghantar Hakim untuk belajar mengaji malam, dan apa yang saya suka di situ  ada ulangkaji untuk subjek tambahan seperti akhlak, jawai, tajwid dan sebagainya. Mudah, sekiranya mahu sambung aliran tersebut jika ke tingkatan 1 nanti.

Pantan masa berlalu ibarat cengkaman pedang

Masa sekarang sangat laju, tak terjangkau dek akal. Iya, kita sudah berada di akhir zaman, dengan pelbagai huru hara terutama di negara-negara Islam di tanah arab sana. Ya Allah bantulah mereka. Takut juga memikirkan apa yang berlaku di zaman anak-anak kita dewasa dan hari tua mereka kelak. Jadi sekarang, saya perlu memberikan ilmu agama terbaik, sebagai bekalan di sini dan di sana. Moganya, saya mampu melunaskan tanggungjawab ini dengan baik.

Bisnes tanpa modal

Oh, ya saya masih lagi membuka peluang kepada kalian yang berada di luar Kelantan.
Suka baca buku dan mahu menambah pendapatan. Hanya promo dan dapat komisyen. Saya suka mereka yang suka berusaha, komitmen dan ingin mencari pendapatan sampiangan/sepenuh masa. Kalian mestilah perlu ada komputer, internet, kecintaan terhadap buku yang tinggi. Boleh sertai saya, add saya di facebook
http://www.facebook.com/masayu.ahmad, tinggalkan mesej ya, katakan berminat.

Promosi pakej
Klik di sini untuk beli


Harga pakej
RM99.60 termasuk pos laju Semenanjung
pos daftar sabak sarawak
Bayar sini


Semenanjung: RM77.00, S&S: RM84.00. Postage - RM10.00 & SS RM15.00



No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin