Wednesday, June 8, 2011

Sabar sahaja

Teks: Masayu Ahmad

Punyalah panjang entri saya tadi, tup-tup terdelete begitu sahaja. Tak ada rezeki kalian dan juga rezeki saya. Tajuknya tadi 'stres", jadinya saya tidak mahu stres kerana hilang entri panjang tadi. Maksudnya tiada rezeki saya di situ. Ok, satu lagi pagi indah. Jemur kain sudah, dan ada lima tugasan yang perlu selesai sebelum jam 12 malam. Mudahan saya diberi kekuatan menyiapkan seberapa manuskrip. Matlamat bilangan adalah rahsia saya, apabila garis penamat selesai saya rangkul baru saya kongsikan dengan kalian.

Ok, mahu menyambung tugasan untuk hari ini. Salam kasih sayang. Semoga apa yang kita lakukan hari ini adalah bekalan terbaik untuk fasa kehidupan seterusnya iaitu negeri abadi. Dalam ini ada perkhabaran dua kematian. Dua-duanya berada dalam lingkungan usia muda awal 30-an. Mari ambil iktibar, apa kita merenung kembali, amalan masih belum cukup jika sudah dipanggil pencipta. Tidak cepat dan tidak lambat. Jadi mulakan apa sahaja tugasan kerana 'Dia', kita bekerja untuk 'Dia', kita menjadi hamba 'Dia'. Kerana 'Dia' adalah majikan kita yang sebenar. Kita bukan hamba manusia tetapi hamba 'Allah'. Istigfar banyak-banyak, ingatkan kematian akan kunjung tiba pada bila-bila masa, bekerja sebagai ibadah, suri sebagai ibadah dan ikhlaskan diri dalam apa sahaja tugasan harian. Insya-Allah.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin