Saturday, June 18, 2011

Mendaki terus mendaki

Teks: Masayu Ahmad

19 Jun 2011


Setelah dua hari 1 malam di rumah ayah, kembali semula ke rumah mertua untuk rutin biasa. Biasanya saya bawa satu beg penuh dengan buku-buku. Juga lap top kononnya mahu menyiapkan di rumah ayah. Biasanya juga memang tidak sempat. Masa itu digunakan sepenuhnya menemani ayah berborak.

Memasak hidangan apa yang ingin dia makan. Jika ayah makan bertambah maknanya ia kena pada selera. ;D. Masih ada beberapa matlamat kecil untuk ayahanda. Doakan agar saya dapat menunaikannya. Sedang berusaha dengan gigih.

Pagi ni si comel Arissa tak mahu tidur pagi. Selepas makan saya kembalikan dia di buai, jenuh mendodoi, tapi tak mahu lena. Hinggalah jam sudah 9 pagi tetap tak mahu juga. Apakan tidak, saya dok terfikir mahu cepat selesai mengemas rumah dan dapur, si comel mahu tidak mahu lena. Akhirnya saya turun ke dapur bersarapan, kemudian en.suami sambung semula dodoi si kecil.

Usai sarapan, saya kembali ke bilik.Arissa mengekek ketawa bersama Arif. Apalah ibu, saya tak mahu tidur, ibu paksa Arissa tidur. Jam 10 pagi, dia mula menenyeh mata, menyusu sekejap terus lena. Aduhai geram sungguh tengok dia tidur. Rasa menakjubkan pula apabila melihat dia membesar dengan montel hanya dari susu ibu. Aduhai itulah kebesaran dan nikmatnya. Pada bulan-bulan awal, saya menambah juga susu formula. Selepas tiga bulan hingga kini semua susu saya. Dan dia juga sudah mula makan nestum. Ok, saya mahu kembali menyambung tugas rutin.

Salam kasih sayang

http://www.masayuahmad.com/

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin