Friday, December 11, 2009

Mengimbas memori lalu



Teks: Masayu Ahmad
Foto:http://atlasnetwork.org/toolkit/wp-content/uploads/letter-writing.jpg

Sejak aktif berbuku muka FB (abaikan kesalahan ayat ini), saya kembali menjejaki teman-teman lama. Sudah tentunya teman-teman di alam persekolahan, universiti dan alam kerjaya. Ada tiga alam yang saya paling seronok dan hidup riang gembira, alam sekolah menengah ketika di Tingkatan enam bawah dan atas, Universiti terutama semasa tahun akhir (jurusan kewartawanan)dan semasa bekerja di Karangkraf, kemudiannya saya berhijrah ke sebuah Badan Bukan Kerajaan (NGO).

Setiap fasa dalam peringkat pernghijrahan penuh dengan warna warni kehidupan. Saya akan tumpukan dua lagi kategori yang tidak pernah dan jarang saya ceritakan sebelum ini, iaitu semasa di universiti dan semasa bekerja sebagai wartawan.

Kehidupan saya diwarnai dengan pelbagai perkara yang penuh motivasi dan semangat. Peringkat sebelum saya berhenti kerja adalah fasa penting bagaimana saya mula mencari semula identiti diri dengan kata lain apa yang paling membahagiakan saya.

Kekosongan yang dirasakan itu berlaku selama beberapa tahun juga. Hinggalah pada satu peringkat ianya sudah kemuncak, dan sudah sampai masanya saya kembali dengan diri saya yang sebenar(agak mendalam juga bahasa ini).

Kini kehidupan saya penuh terisi dengan, apatah lagi sangat bersyukur bersama individu yang sentiasa menyokong setiap keputusan yang diambil. Sudah tentunya saya kembali kepada apa yang saya inginkan dalam kehidupan dan keputusan paling bernilai yang pernah saya buat.

2 comments:

Ummi Maryam said...

Salam,

ooo, patut la nama Masayu ni macam pernah kudengar..tapi di mana ya? dalam majalah rasanya..:)

Masayu Ahmad said...

Majalah Mingguan Wanita

nak tahu cerita selanjutnya...

tungguuu, banyak lagi nk dikongsi ;D

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin