Thursday, December 3, 2009

Aiman sudah besar



Teks & foto: Masayu Ahmad

Walaupun 24 jam anak-anak bersama saya, dapat saya merasakan perkembangan dan perubahan pada mereka. Betapa sungguh cepat masa berlalu. Saya suka sangat memeluk dan bercakap-cakap dengan Aiman. Si pipi kembang ini sudah makin melasak dan membesar dengan cepat. Apakan tidak, baju-bajunya semakin mengecil dan baju Arif pun sama. Aiman sudah muat baju Arif.

Bukannya baju yang makin mengecil, rupanya Aiman sudah makin membesar. Oh, tidak. Walau setiap hari peluk dan cium anak. Rasanya cepat sahaja masa berlalu. Antara ayat-ayat aiman yang saya suka dengar keluar dari bibir mungil nya.


“Cuk ehhhh.” (Busuk eh, perkataan eh tu akan ditarik panjang).

“Bu, man yak.” (Ibu Aiman berak)

“Hmm, yang bu.” (Sambil cium saya, sayang ibu)

"Ma,ma,ma, nak jie, nak jie." (Nak pegi, nak pegi)

"Ma, ma, up, up."( Nak naik atas riba)

2 comments:

Ely Hasrul said...

dorg nih mcm tetiba aje dh besar kan?

Masayu Ahmad said...

itulah dia, masa bergerak laju,, ding dong dah setahun

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin