Sunday, September 26, 2010

Kembali berjaga malam hingga ke subuh

Teks: Masayu Ahmad

Lagi tiga hari bulan September akan berakhir, maka pola tidur saya kembali tidak menentu. Semalam juga antara malam-malam permulaan, kurangkan tidur banyakkan siapkan senarai sebelum belayar lagi tiga bulan bersamaan 12 minggu. Ayo, hati tidak keruan, entah sempat atau tidak.

Hari Sabtu saya tidak kemana-mana hanya bertandang kejiranan yang dekat sahaja, masa sekarang waktu berkurun sedunia. Saya diamkan diri mahu siapkan kerja, tidak boleh ke mana-mana. Hari Ahad keluar selepas tengahari dan balik sebelum malam menjelma. Saya kembali bertemankan manuskrip.

Sempat atau tidak, laju atau tidak saya perlu siapkan juga senarai. Terima kasih buat en.suami yang menguruskan hal ehwal rumah tangga. Hati saya berbunga-bunga segala urusan beres. Apakan tidak selepas seminggu pulang berkemasnya tidak habis-habis. Nasib baik en.suami faham.

Tambahan pula saya masih lagi beranggapan kanduang masih empat bulan, padahal sudah 26 minggu iaitu sudah memasuki bulan ke 7. Mahunya saya tidak gelabah. Banyak lagi belum selesai, nasib baik juga semasa buat rawatan kesihatan pertama kandungan, semuanya ok. Maklumkan anak ke empat, saya kononnya tidak sempat ke klinik. Jantina masih 'tanda tanya', saya juga membiarkan sahaja, biru atau pink.;D

Saya perlu memasukkan semula jadual, berjalan kaki keliling taman. Moganya kali ini dipermudahkan dan tidak mengalami kontraksi yang lama. Harapnya juga dapat bersalin normal lagi.

Salam kasih sayang, saya mahu sambung marathon lagi menulis. Ebook juga sedikit sahaja lagi .;D. Jangan lupa mendapatkan ebook panduan bekerja di rumah khusus untuk wanita. .

Salam kasih sayang

http://www.janawangdirumah.com/

2 comments:

Syahida said...

Mas, selamat ber-marathon. mudah2an bakat menulis akan 'turun' pada yang dikandung juga :)

Masayu Ahmad said...

Syahida

terima kasih, harap-harapnya begitulah, ;D

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin